University of Twente Student Theses

Login

“Large scaling scanning microscope” Demonstratiemodel Near-Field Scanning Optical Microscope (NSOM)

Bosma, Erwin (2012) “Large scaling scanning microscope” Demonstratiemodel Near-Field Scanning Optical Microscope (NSOM).

[img] PDF
2MB
Abstract:Vaak is een wetenschappelijke opstelling niet inzichtelijk voor het algemene publiek. Een opstelling wordt dan meestal gezien als een zwarte doos. De wetenschapper drukt een paar knopjes in en na verloop van tijd komt er een plaatje tevoorschijn. Wat er precies gemeten wordt en hoe dat gedaan wordt is dan niet bekend. In dit artikel wordt een demo-opstelling beschreven, die gebouwd is als bacheloropdracht bij de vakgroep Optical Sciences van de Universiteit Twente. Na deze bacheloropdracht is er vanuit Elan (instituut voor Lerarenopleiding, Wetenschaps- en techniek-communicatie & Onderwijspraktijk, Universiteit Twente) gekeken wat deze opstelling in het onderwijs kan betekenen. Hieruit is het artikel “Large scale scanning probe microscope: Making the shear-force scanning visible.” (Bosma, Offerhaus et al. 2010)(Bijgevoegd als bijlage) ontstaan, wat gepubliceerd is in het blad American Journal of Physics van de American association of physics teachers. In dit verslag zal kort in worden gegaan op de techniek van NSOM en shear-force feedback, daarna wordt kort uitgelegd hoe de demo-NSOM shear-force feedback demonstreert en wordt er besproken wat de mogelijkheden van deze opstelling zijn in het voorgezet onderwijs.
Item Type:Essay (Master)
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:81 education, teaching
Programme:Science Education and Communication MSc (60708)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/64380
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page