University of Twente Student Theses

Login

Samenwerkend leren in expertgroepen

Siers, P.J.H. (2011) Samenwerkend leren in expertgroepen.

[img] PDF
695kB
Abstract:Het hier beschreven resultaat van Onderzoek van Onderwijs heeft plaats gevonden tijdens schoolpracticum 2 in 2009 op het Twents Carmel College (TCC) locatie de Thij in Oldenzaal. Er is een onderzoek uitgevoerd tijdens het Praktische Profiel Oriëntatie (PPO) project van de derde klas leerlingen die gekozen hebben voor het N&G profiel. Lieke Tromp en Remco Oskam zijn als tweetal gestart in de begeleiding en opzet van dit project. Toen ik later schoolpracticum 2 ging draaien op deze locatie heb ik mij bij hen gevoegd en zijn we als drietal verder gegaan in de ontwikkeling van het project. Lieke Tromp heeft zich alleen bezig gehouden met de opzet voor PPO. Remco en ikzelf hebben naast PPO ook het onderzoek van onderwijs opgezet binnen dit PPO project. De verslaglegging van onderzoek van onderwijs hebben Remco en ik samen gestart. Doordat we ieder verschillende onderwijsprogramma’s hebben kon de gezamenlijke verslaglegging niet worden voortgezet. Het gedeelte van het verslag dat door Remco en mij samen gemaakt is, beperkt zich tot paragraaf 1.1. Van de gezamenlijke verslaglegging kon worden afgeweken, aangezien we beide, binnen de PPO groep, een aparte klas hebben begeleid. Remco heeft hier de 3e klas van de Havo begeleid en ik de 3e klas van het VWO. In dit document is een eerder beoogde resultaten vergelijking tussen de Havo en de Vwo komen te vervallen.
Item Type:Essay (Master)
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:81 education, teaching
Programme:Science Education and Communication MSc (60708)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/64400
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page