University of Twente Student Theses
Evaluatie module nieuwe scheikunde: Schoonmaken
Wonder, Marianne (2013) Evaluatie module nieuwe scheikunde: Schoonmaken.
PDF
1MB |
Abstract: | Het scheikunde curriculum staat op het punt drastisch te veranderen. De commissie nieuwe scheikunde heeft zich gebogen over het oude leerplan en een dik document aan aanbevelingen gepubliceerd, gebaseerd op de context-concept methode. Dit heeft tal van docenten geïnspireerd tot het ontwikkelen van modules nieuwe scheikunde. De vraag is nu in hoeverre de ideeën van de stuurgroep de leerlingen daadwerkelijk bereiken in de praktijk van het leslokaal. De module Schoonmaken is hier onder de loep genomen. De curriculumrepresentaties van van den Akker zijn gebruikt om te onderzoeken in hoeverre de criteria van de stuurgroep de verschillende lagen doorlopen, van stuurgroep naar leerling. |
Item Type: | Essay (Master) |
Faculty: | BMS: Behavioural, Management and Social Sciences |
Subject: | 81 education, teaching |
Programme: | Science Education and Communication MSc (60708) |
Link to this item: | https://purl.utwente.nl/essays/64565 |
Export this item as: | BibTeX EndNote HTML Citation Reference Manager |
Repository Staff Only: item control page