University of Twente Student Theses

Login

Labjournaal : leerdocument of noodzakelijk kwaad?

Bollemaat, Hermen and IJmker, Hannah (2014) Labjournaal : leerdocument of noodzakelijk kwaad?

[img] PDF
2MB
Abstract:In dit ontwerpgerichte onderzoek is een optimalisatieslag gemaakt in het werken met labjournaals op het Bataafs Lyceum in Hengelo. Een eerste pilotgroep vierdeklas leerlingen havo/vwo scheikunde is in schooljaar 2013-2014 gestart met het werken met labjournaals, waarin leerlingen hun practica documenteren. Allereerst is in kaart gebracht hoe deze pilot nu loopt en waar verbeterpunten liggen. De conclusies daarvan zijn omgezet in een aantal interventiemaatregelen, waarvoor materialen (docentenhandleiding, leerlingenmateriaal) zijn ontwikkeld, gericht op een doorlopende leerlijn practica voor de bovenbouw vwo. De nieuwe manier van werken is geïmplementeerd en een eerste evaluatie daarvan laat hoopvolle resultaten zien. Deze manier van werken met labjournaals biedt ook mogelijkheden voor toepassing bij andere vakken, leerjaren en scholen.
Item Type:Essay (Master)
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:81 education, teaching
Programme:Science Education and Communication MSc (60708)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/66455
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page