University of Twente Student Theses
Ontwerprichtlijnen voor een digitale leeromgeving
Groothengel, M.C. (2014) Ontwerprichtlijnen voor een digitale leeromgeving.
PDF
736kB |
Abstract: | Het ontwerpen van effectieve digitale leeromgevingen is een grote uitdaging. Dit onderzoek gaat in op de vraag op welke manier een digitale leeromgeving de lesmethode DaVinci kan versterken, rekening houdend met de visie van de methode en de gebruikspraktijk. Het ontwerp van de digitale leeromgeving moet aansluiten bij de onderwijskundige en pedagogische principes waarop de methode is gebaseerd, er moet rekening gehouden worden met de specifieke eigenschappen van een digitale leeromgeving en de digitale leeromgeving moet aansluiten bij de behoefte, context en doelgroep. Dit onderzoek is uitgevoerd met behulp van een literatuuronderzoek, verschillende interviews en documentanalyses. Aan de hand van de resultaten zijn richtlijnen opgesteld die gebruikt kunnen worden bij het ontwerpen van een digitale leeromgeving. De resultaten van het onderzoek dragen bovendien bij aan de theorievorming over het ontwerpen van effectieve digitale leeromgevingen. |
Item Type: | Essay (Bachelor) |
Faculty: | BMS: Behavioural, Management and Social Sciences |
Subject: | 81 education, teaching |
Programme: | Educational Science BSc (56613) |
Link to this item: | https://purl.utwente.nl/essays/66723 |
Export this item as: | BibTeX EndNote HTML Citation Reference Manager |
Repository Staff Only: item control page