University of Twente Student Theses
Dynamisch tegenover statisch lesmateriaal
Velde, Wolter van der (2015) Dynamisch tegenover statisch lesmateriaal.
PDF
1MB |
Abstract: | Ontwikkeling van digitaal lesmateriaal is een onderwerp dat de laatste jaren steeds meer aandacht krijgt. Dit onderzoek richt zich op het leereffect van dynamisch tegenover statisch lesmateriaal in natuurkunde onderwijs. Het onderzoek is uitgevoerd op het Vechtdal College te Ommen onder een groep van negen leerlingen met daarnaast een controlegroep van elf leerlingen. Er is dynamisch en statisch lesmateriaal ontwikkeld en dit is uitgereikt aan respectievelijk de onderzoeksgroep en de controlegroep. Vervolgens zijn de groei in leerprestaties en de houding van beide groepen getoetst. Uit deze toets bleek een significant verschil in leerprestaties ten gunste van de onderzoeksgroep. |
Item Type: | Essay (Master) |
Faculty: | BMS: Behavioural, Management and Social Sciences |
Subject: | 81 education, teaching |
Programme: | Science Education and Communication MSc (60708) |
Link to this item: | https://purl.utwente.nl/essays/68270 |
Export this item as: | BibTeX EndNote HTML Citation Reference Manager |
Repository Staff Only: item control page