University of Twente Student Theses
Samenhang tussen het leereffect van reviews met de mate van verbeeldingskracht
Hartman, E. (2015) Samenhang tussen het leereffect van reviews met de mate van verbeeldingskracht.
PDF
358kB |
Abstract: | In dit onderzoek is onderzocht of reviews een positief effect hebben op leerresultaten en of er een samenhang bestaat tussen het leereffect van reviews aan het eind van instructievideo‟s en de mate van verbeeldingskracht. 77 leerlingen uit groep 8 en klas 1 van drie scholen zijn hiervoor ingedeeld in vier condities: allereerst is een indeling gemaakt van leerlingen met een hoge en lage verbeeldingskracht en ten twee een verdeling over de twee condities „wel review‟ en „geen review‟. Na de voormeting ontvingen de leerlingen instructies over lay-out taken in Microsoft Office Word via een video. De toename van de kennis van de lay-out taken is gemeten tijdens de training en de nameting. De leerwinst is significant toegenomen tijdens de training en nameting. Uit de resultaten bleek echter dat er geen significant effect van reviews op de leerresultaten is gevonden. Ook blijkt dat er geen significant effect van verbeeldingskracht op het leereffect van reviews in instructievideo‟s is gevonden. Dit leidt tot de verassende conclusie dat reviews geen effect hebben op de leerresultaten van leerlingen en dat er geen samenhang bestaat met verbeeldingskracht hierbij. |
Item Type: | Essay (Bachelor) |
Faculty: | BMS: Behavioural, Management and Social Sciences |
Subject: | 77 psychology |
Programme: | Educational Science BSc (56613) |
Link to this item: | https://purl.utwente.nl/essays/68418 |
Export this item as: | BibTeX EndNote HTML Citation Reference Manager |
Repository Staff Only: item control page