University of Twente Student Theses

Login
This website will be unavailable due to maintenance December 1st between 8:00 and 12:00 CET.

Onderzoek naar de kilometerprijs en de effecten hiervan volgens verkeersmodellen en wetenschappelijke inzichten

Zaalberg, Nina (2009) Onderzoek naar de kilometerprijs en de effecten hiervan volgens verkeersmodellen en wetenschappelijke inzichten.

[img] PDF
1MB
Abstract:In opdracht van Grontmij is als bachelor eindopdracht een onderzoek verricht naar een aantal gedragseffecten van de kilometerprijs. Daarbij is nagegaan wat de verschillen zijn in de effecten volgens de statische verkeersmodellen Landelijk Model Systeem (LMS) en Nieuw Regionaal Model (NRM) tegenover de effecten vanuit wetenschappelijk onderzoek. De keuze voor bovenstaande modellen is vastgesteld door Grontmij. De doelstelling van dit onderzoek kan geformuleerd worden als: het weergeven van de invloed van beprijzing op het verkeerssysteem (verkeersgedrag en neveneffecten) in het Landelijk Model Systeem (LMS) en het Nieuw Regionaal Model (NRM). Startpunt hierbij is de beschrijving van de verschillen tussen de effecten volgens wetenschappelijk inzicht en de effecten volgens het LMS en het NRM. Daarnaast worden aanbevelingen gegeven voor de modelgebruiker en –bouwer om met deze verschillen om te gaan. De onderzochte effecten zijn verandering van route, tijdstip, vervoerwijze, locatie en uitval van ritten.
Item Type:Essay (Bachelor)
Faculty:ET: Engineering Technology
Subject:56 civil engineering
Programme:Civil Engineering BSc (56952)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/69441
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page