University of Twente Student Theses
Onderzoek naar de kilometerprijs en de effecten hiervan volgens verkeersmodellen en wetenschappelijke inzichten
Zaalberg, Nina (2009) Onderzoek naar de kilometerprijs en de effecten hiervan volgens verkeersmodellen en wetenschappelijke inzichten.
PDF
1MB |
Abstract: | In opdracht van Grontmij is als bachelor eindopdracht een onderzoek verricht naar een aantal gedragseffecten van de kilometerprijs. Daarbij is nagegaan wat de verschillen zijn in de effecten volgens de statische verkeersmodellen Landelijk Model Systeem (LMS) en Nieuw Regionaal Model (NRM) tegenover de effecten vanuit wetenschappelijk onderzoek. De keuze voor bovenstaande modellen is vastgesteld door Grontmij. De doelstelling van dit onderzoek kan geformuleerd worden als: het weergeven van de invloed van beprijzing op het verkeerssysteem (verkeersgedrag en neveneffecten) in het Landelijk Model Systeem (LMS) en het Nieuw Regionaal Model (NRM). Startpunt hierbij is de beschrijving van de verschillen tussen de effecten volgens wetenschappelijk inzicht en de effecten volgens het LMS en het NRM. Daarnaast worden aanbevelingen gegeven voor de modelgebruiker en –bouwer om met deze verschillen om te gaan. De onderzochte effecten zijn verandering van route, tijdstip, vervoerwijze, locatie en uitval van ritten. |
Item Type: | Essay (Bachelor) |
Faculty: | ET: Engineering Technology |
Subject: | 56 civil engineering |
Programme: | Civil Engineering BSc (56952) |
Link to this item: | https://purl.utwente.nl/essays/69441 |
Export this item as: | BibTeX EndNote HTML Citation Reference Manager |
Repository Staff Only: item control page