Verschillen tussen aantekeningen: De invloed van leeftijd op het maken van aantekeningen door leerlingen.

Boxtel, D. van (2016) Verschillen tussen aantekeningen: De invloed van leeftijd op het maken van aantekeningen door leerlingen.

[img]
Preview
PDF
1MB
Abstract:De basis van het leren van wetenschap en techniek is dat leerlingen natuurlijke principes en fenomenen leren begrijpen, hier draagt onderzoekend leren aan bij. Het maken van aantekeningen draagt bij aan onderzoekend leren. De onderzoeksvraag die in dit onderzoek centraal staat heeft betrekking op het maken van aantekeningen en de leeftijd van de leerlingen, daarnaast heeft de onderzoeksvraag betrekking op het krijgen van een herinnering om aantekeningen te maken en het maken van aantekeningen. In dit onderzoek gingen leerlingen experimenteren met veren en gewichten, zij hebben onderzocht welke variabelen de uitrekking van de veer beïnvloedt. Er werd gekeken naar de aantekeningen die leerlingen bij de proefjes die zij uitvoerden maakten. Dit is onderzocht met een twee-bij-twee tussen groepen design. Er is geen significant verschil gevonden tussen het aantal aantekeningen dat leerlingen maakten bij de proefjes en de leeftijd van de leerlingen. Daarentegen is er wel een significant verschil gevonden tussen het aantal aantekeningen dat leerlingen maakten bij het aantal proefjes dat zij uitvoerden en of zij herinnerd werden om aantekeningen te maken. Als laatste is er geen significant verschil gevonden tussen de leeftijd van de leerlingen en de inhoud van de aantekeningen, de aantekeningen verschilden niet op volledigheid.
Item Type:Essay (Bachelor)
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:77 psychology, 81 education, teaching
Programme:Psychology BSc (56604)
Link to this item:http://purl.utwente.nl/essays/69877
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page