University of Twente Student Theses

Login

Sociale media keyplayers over zuigelingenvoeding : keyplayers in risicocommunicatie over zuigelingenvoeding

Klaassen, M.N. (2016) Sociale media keyplayers over zuigelingenvoeding : keyplayers in risicocommunicatie over zuigelingenvoeding.

[img] PDF
2MB
Abstract:Het aantal gebruikers van sociale media platforms is verder toegenomen. Het verkrijgen van inzicht in de wijze van communiceren op sociale media wordt steeds relevanter. Dit descriptieve onderzoek beoogt inzicht te geven in wie de Keyplayers op Facebook en Twitter zijn met betrekking tot de communicatie over zuigelingenvoeding en op welke wijze deze Keyplayers, over zuigelingenvoeding, communiceren. In het onderzoek is gebruik gemaakt van een aangepaste versie van het Social Media Brand Voice model. De Keyplayers zijn aan de hand van de variabelen het aantal geplaatste berichten, reacties en volgers vastgesteld. De Keyplayers zijn vervolgens geprofileerd en de berichten geanalyseerd. De belangrijkste variabelen voor de analyse zijn: Tone of Voice, houding, onderwerp in combinatie met het doel van de berichten en gebruik van leestekens, emoticons en vermeldingen. Uitkomsten waren dat Keyplayers op Twitter voornamelijk individuen zijn en op Facebook georganiseerde groepen. Het meest besproken onderwerp is gerelateerd aan de gezondheid van de baby. De Tone of Voice is neutraal of positief terwijl de houding ten opzichte van borstvoeding positief was. De resultaten en conclusies bieden inzicht in de groep Keyplayers en in de wijze waarop deze communiceren op Facebook en Twitter en aanknooppunten voor vervolgonderzoek.
Item Type:Essay (Bachelor)
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:77 psychology
Programme:Psychology BSc (56604)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/70085
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page