University of Twente Student Theses

Login

Een basis voor continu verbeteren bij AWL

Salomons, T. (2016) Een basis voor continu verbeteren bij AWL.

[img] PDF
5MB
Abstract:Dit verslag beschrijft een onderzoek bij AWL Techniek b.v. in Harderwijk. AWL is een producent van gerobotiseerde (las)verbindingsmachines. Bij AWL wordt een ticketsysteem gebruikt om fouten te rapporteren die in de interne processen zijn gemaakt. Het systeem bepaalt vervolgens hoe een fout opgelost moet worden en welke schakels in het bedrijf daarbij betrokken zijn. Het systeem fungeert dus om de oplossing te leiden, maar het bevat ook veel interessante data over de fouten vanuit het oorzakelijk perspectief. Met deze data wordt momenteel nog niet genoeg gedaan, en het doel van het onderzoek was dan ook om een manier te vinden om deze data om te zetten in informatie. Aan de hand van de Design Science Research Methodology is begonnen met het definiëren van het probleem. Vervolgens is eerst bepaald wat het resultaat (output) van het te ontwerpen systeem moet zijn, oftewel, welke informatie uit het systeem moet komen. Toen de gewenste informatie bekend was is bepaald welke data nodig is om deze informatie uit te extraheren. Tot slot is het systeem uitgedacht waarin de data wordt verzameld en omgezet naar informatie.
Item Type:Essay (Bachelor)
Clients:
AWL, Harderwijk, Nederland
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:01 general works, 54 computer science, 58 process technology
Programme:Industrial Engineering and Management BSc (56994)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/70754
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page