Communicatietool voor website 'restaurantdesign'

Hidding, J. (2011) Communicatietool voor website 'restaurantdesign'.

[img]
Preview
PDF
5MB
Abstract:Overal waar je komt zie je restaurants. Als je je als restaurant staande wilt houden tussen al de concurrenten, is het belangrijk je te onderscheiden van de rest. Het restaurant moet iets unieks bezitten. En niet in de gerechten, maar in het interieur, de sfeer of de beleving. Edwin de Kuiper (van het éénmansbedrijf STIJLAPART en www.restaurantdesign.nl) heeft een website opgericht waarmee hij het design van het restaurant naar voren wil brengen. Op deze site wil hij ook producten verkopen die de beleving van de gasten in eenr estaurant verhoogd. Het doel van zijn opdracht was een prototype van een object ontwikkelen wat een restaurant na productie kan aanschaffen bij het bedrijf van Edwin de Kuiper zodat het restaurantbezoek opmerkelijk wordt gemaakt voor de gasten. De gasten moeten na hun bezoek aan het restaurant door dit object verrast zijn en een ervaring hebben opgedaan, zodat ze hierover gaan praten met anderen, in de hoop dat deze mensen ook een bezoekje brengen aan het restaurant. Na wat oriëntaties werd vrij snel begonnen met de ideeontwikkeling. Nadat hier een voorstel uit is gekomen bleek dat dit helemaal niet zou passen in de restaurants die de opdrachtgever voor ogen had. Daarom is er opnieuw geörienteerd. Er is gekeken naar de verschillende soorten restaurants en welke precies de doelgroep van het bedrijf is. Omdat de beargumentering te mager was om nog een fysiek product te ontwikkelen is er vervolgens gekozen een ontwerp van een ‘tool’ (hulpmiddel) te produceren die tussen Edwin de Kuiper en de bezoekers van zijn website communiceert. Op dit moment ontbreekt het daar een beetje aan op de site. Dus deze ‘tool’ kan dat gat opvullen. De ‘tool’ biedt informatie over allerlei verschillende aspecten die te maken hebben met het vormgeven van een restaurant. Er wordt dan ook vooral gericht op ondernemers die nog een interieur moeten maken. Of op restauranthouders die hun interieur omgooien. Naast informatie biedt de ‘tool’ ook producten aan die gekocht kunnen worden. En ten slotte kunnen de bezoekers hun eigen interieur ontwikkelen met de 2D/3D simulatie. Het proces van dit project is niet helemaal gegaan zoals het moest gaan. Dit was een leerzame ervaring, dus in dat opzicht wel weer waardevol. Afgezien van het proces, het bedrijf kan het uiteindelijke product (de ‘tool’) waarschijnlijk goed gebruiken. Aangezien de website van Edwin de Kuiper nu nog niet makkelijk communiceert tussen de doelgroep en hijzelf (de doelen die hij wil bereiken), is deze ‘tool’ een mooi begin om de bezoekers echt aan de website te gaan binden.
Item Type:Essay (Bachelor)
Faculty:ET: Engineering Technology
Subject:20 art studies
Programme:Industrial Design BSc (56955)
Link to this item:http://purl.utwente.nl/essays/72140
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page