Lespakketten. Combinaties van Educatie, Innovatie & Communicatie. Een onderzoek naar het gebruik van lespakketten door docenten.

Olde, I. de (2005) Lespakketten. Combinaties van Educatie, Innovatie & Communicatie. Een onderzoek naar het gebruik van lespakketten door docenten.

[img]
Preview
PDF
4MB
Abstract:In opdracht van Podium, Bureau voor educatieve communicatie, is een onderzoek gedaan naar het gebruik van lespakketten voor docenten. In de studie zijn lespakketten gedefinieerd als communicatiemiddelen die ingezet worden om bepaalde onderwerpen bij jongeren onder de aandacht te brengen en bestaan uit een set van didactische werkvormen. Het doel van deze studie was om de factoren van het gebruik van dergelijke lespakketten in kaart te brengen. Er is een vragenlijst ontwikkeld, die zowel online, via e-mail als persoonlijk onder docenten verspreid is. In totaal hebben 371 docenten aan het onderzoek deelgenomen, verdeeld over het basisonderwijs (32,7%) en het voortgezet onderwijs (67,3%). De steekproef is representatief en groot genoeg gebleken om betrouwbare analyses uit te voeren.
Item Type:Essay (Master)
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:05 communication studies
Programme:Communication Studies MSc (60713)
Link to this item:http://purl.utwente.nl/essays/741
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page