“Gezondheid kun je lenen”: onderzoek aan de hand van het Integrated Change Model, naar determinanten van leengedrag van docenten in het (speciaal) basisonderwijs ten aanzien van GGD-leskisten.

Zwikker, H.E. (2005) “Gezondheid kun je lenen”: onderzoek aan de hand van het Integrated Change Model, naar determinanten van leengedrag van docenten in het (speciaal) basisonderwijs ten aanzien van GGD-leskisten.

[img]
Preview
PDF
1MB
Abstract:De GGD Zaanstreek-Waterland (Gemeenschappelijke Gezondheidsdienst) stelt zich ten doel om de gezondheid van alle inwoners in de regio Zaanstreek-Waterland te bevorderen en te beschermen. Het bevorderen van gezond gedrag bij kinderen is een van de kerntaken van de GGD; hiervoor leent de GGD gezondheidseducatiematerialen uit in de vorm van thematische leskisten, aan onder andere het (speciaal) basisonderwijs. 62% van de (speciale) basisscholen in Zaanstreek-Waterland leende tussen 1999 en 2004 niet tot hooguit vijf leskisten. Waar dit percentage in de ogen van de GGD te hoog is, is het percentage docenten dat niet of nauwelijks leende nog veel hoger. Dit onderzoek ging in op de vraag wat de oorzaken ofwel determinanten zijn van het lenen van GGD-leskisten door docenten van het (speciaal) basisonderwijs in Zaanstreek-Waterland, met het doel aanbevelingen te geven om de uitleen van leskisten te stimuleren.
Item Type:Essay (Master)
Clients:
GGD Zaanstreek/Waterland
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:05 communication studies
Programme:Communication Studies MSc (60713)
Link to this item:http://purl.utwente.nl/essays/744
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page