'De luiken open!' Een onderzoek naar de identiteit en reputatie van het Johanna Kinderfonds.

Meijaard, R.J. (2007) 'De luiken open!' Een onderzoek naar de identiteit en reputatie van het Johanna Kinderfonds.

[img]
Preview
PDF
670kB
Abstract:Het Johanna Kinderfonds is een fonds dat lange tijd betrekkelijk terughoudend is geweest in de externe communicatie. Tot op heden is er geen sprake van een echt communicatiebeleid bij het fonds. Het fonds is voornemens de buitenwereld beter kenbaar te maken wat zij doet en waarom dit belangrijk is. Tevens wordt er gekeken naar mogelijkheden om het vermogen te laten groeien door actiever bezig te zijn met het verkrijgen van fondsen op naam, nalatenschappen en schenkingen. Om dit mogelijk te maken heeft het Johanna Kinderfonds mede het voornemen meer aandacht te besteden aan de communicatie met haar stakeholders en de positie en profilering van het fonds. Hierbij acht men ook van belang te weten wat de informatiebehoefte is van deze stakeholders en op welke wijze het Johanna Kinderfonds, in combinatie met de eigen doelstellingen, hierin kan voorzien. Dit afstudeeronderzoek zal een bijdrage leveren aan het traject van positiebepaling, door middel van toegepast onderzoek naar de identiteit van het Johanna Kinderfonds en de reputatie die het heeft bij de stakeholders. Het geeft het bestuur en de directie van het Johanna Kinderfonds inzicht hoe de organisatie over zichzelf denkt (identiteit) en hoe de stakeholders het fonds ervaren (reputatie). De uitkomsten van dit onderzoek kunnen tevens de eerste aanzet zijn tot een solide, consistent en actief extern communicatiebeleid.
Item Type:Essay (Master)
Clients:
Johanna Kinderfonds
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:05 communication studies
Programme:Communication Studies MSc (60713)
Link to this item:http://purl.utwente.nl/essays/753
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page