De photosortmethode voor imago-onderzoek: ontwikkeling en toepassing.

Oerbekke, B.D.A. (2005) De photosortmethode voor imago-onderzoek: ontwikkeling en toepassing.

[img]
Preview
PDF
1MB
Abstract:Het imago gaat een steeds belangrijkere rol spelen voor merken en organisaties. Met behulp van een positief imago is een onderscheid ten opzichte van de concurrentie mogelijk. Ook voor Jetix is het imago een belangrijk wapen in de strijd haar marktleiderschapspositie in het kindermedialandschap te handhaven. Een periodiek onderzoek naar het feitelijke imago is dan ook essentieel, helemaal sinds de oude, vertrouwde naam Fox Kids is veranderd in Jetix. Een vergelijking tussen het feitelijke imago en het gewenste imago geeft inzicht in de huidige positie van de kinderzender bij kinderen. Het imago van Jetix is onderzocht met behulp van de photosortmethode. Dit is een interessante techniek waarover in de wetenschap op het gebied van imagometing weinig bekend is. In deze scriptie is een photosort onderzoeksinstrument ontwikkeld en toegepast in een imago-onderzoek. Het uitgangspunt van de methode is dat kinderen foto's moeten sorteren bij een merk op basis van associaties die zij bij de verschillende afbeeldingen hebben.
Item Type:Essay (Master)
Clients:
Fox Kids Europe Channels B.V.
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:05 communication studies
Programme:Communication Studies MSc (60713)
Link to this item:http://purl.utwente.nl/essays/754
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page