University of Twente Student Theses

Login

Het is elektricitijd : de invloed van het type aandrijving en de prijsklasse op de attitude en koopintentie van de consument en de toepasbaarheid van de unhealty=tasty theorie.

Prigge, M. (2018) Het is elektricitijd : de invloed van het type aandrijving en de prijsklasse op de attitude en koopintentie van de consument en de toepasbaarheid van de unhealty=tasty theorie.

[img] PDF
2MB
Abstract:Het reduceren van het gebruik van fossiele brandstoffen en de uitstoot van broeikasgassen zijn de grootste uitdagingen van de komende jaren. Veel innovaties worden toegepast om het gebruik van duurzame energiebronnen aan te moedigen. Het lijkt daarbij ook de hoogste tijd dat elektrische auto’s de markt gaan veroveren om het gebruik van fossiele brandstoffen te reduceren. Zowel het type aandrijving als de kosten van een auto worden meegenomen in dit 3 x 2 experiment om te kijken of zij effect hebben op de attitude en koopintentie. Daarnaast wordt de unhealthy = tasty theorie, een theorie uit de voedingsmiddelenindustrie, gebruikt om een nieuwe blik te werpen op de adoptie van elektrische auto’s. Door middel van de resultaten wordt getracht een duidelijk beeld te genereren van obstakels en kansen om de adoptie van elektrische auto’s in een stroomversnelling te brengen. Bevindingen uit dit onderzoek kunnen overheidsinstanties en autofabrikanten helpen om acties om de adoptie van elektrische auto’s te stimuleren specifieker af te stemmen.
Item Type:Essay (Bachelor)
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:05 communication studies
Programme:Communication Studies BSc (56615)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/75949
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page