University of Twente Student Theses
Toetsanalyse bij havo 4 in de scheikunde sectie op het Noordik te Almelo
Veerbeek, I.H. (2018) Toetsanalyse bij havo 4 in de scheikunde sectie op het Noordik te Almelo.
PDF
1MB |
Abstract: | Op CSG Het Noordik werkt een groot aantal docenten uit de scheikunde sectie met een toetsanalyseformulier tijdens het bespreken van toetsen. De intentie van de docenten is dat de leerlingen leren van hun gemaakte fouten waarop zij, de leerlingen, hun leeractiviteiten aanpassen. In hoeverre de leerlingen dit daadwerkelijk doen is echter niet bekend. Door middel van interviews met leerlingen en docenten, enquêtes, het beoordelen van gebruikte toetsanalyseformulieren en het volgen van 5 leerlingen kon de hoofdvraag: ‘Op welke manier ondersteunt het toetsanalyseformulier havo 4 leerlingen van CSG Het Noordik bij scheikunde met het plannen van hun leeractiviteiten ter voorbereiding op de volgende toets?’ worden beantwoord. De meerderheid van de leerlingen uit nl_h4_sk3 gaf aan het belangrijk vinden hun gemaakte toetsen in te kijken. Verder gaven ze aan te letten op wat ze goed en fout hadden gedaan en te bedenken welke stof ze nog meer zouden gaan oefenen. Tijdens de interviews gaven 4 van de 5 leerlingen aan door de toespitsing op domeinen van het toetsanalyseformulier bewust op bepaalde onderwerpen te gaan oefenen. |
Item Type: | Essay (Master) |
Faculty: | BMS: Behavioural, Management and Social Sciences |
Subject: | 35 chemistry, 81 education, teaching |
Programme: | Science Education and Communication MSc (60708) |
Link to this item: | https://purl.utwente.nl/essays/76355 |
Export this item as: | BibTeX EndNote HTML Citation Reference Manager |
Repository Staff Only: item control page