University of Twente Student Theses

Login

De invloed van Scrum@School op de zelfregulatie van technasiumleerlingen in de onderbouw.

Bongaerts, Fon (2018) De invloed van Scrum@School op de zelfregulatie van technasiumleerlingen in de onderbouw.

[img] PDF
3MB
Abstract:Het technasium is een landelijk formule voor bèta-onderwijs voor havo en vwo waarbij leerlingen in teamverband samenwerken aan bètatechnische praktijkopdrachten. Om de zelfstandigheid van leerlingenteams te stimuleren, biedt het technasium de samenwerkingsmethode Scrum@school aan. Hiermee leren leerlingen om effectief en zelf-organiserend samen te werken, presteren ze op termijn beter en ontwikkelen ze hun persoonlijke kwaliteiten. Deze studie onderzoekt of de invloed van Scrum@school aantoonbaar is. Daarvoor wordt het gewenste leerlingengedrag samengevat in de 21e-eeuwse vaardigheid zelfregulatie. Bij het onderzoek zijn 200 leerlingen van vier verschillende technasia in Nederland geënquêteerd. Hun data zijn vertaald naar zelfregulatiecijfers die zowel praktisch als theoretisch worden toegelicht en onderbouwd.
Item Type:Essay (Master)
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:81 education, teaching
Programme:Science Education and Communication MSc (60708)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/76540
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page