University of Twente Student Theses
Onderzoek voor Onderwijs: kwantumverstrengeling op het voortgezet onderwijs
Veldhoven, I.C.W.T.A. van (2018) Onderzoek voor Onderwijs: kwantumverstrengeling op het voortgezet onderwijs.
PDF
737kB |
Abstract: | De Bell-ongelijkheden, kwantumverstrengeling en verschillende interpretaties van de kwantummechanica (Kopenhagen, agnostisch en orthodox) zijn op dit moment geen onderdeel van het kwantum-curriculum op de middelbare school. In een pilot studie is geprobeerd 1) een lessenserie te ontwikkelen over deze onderwerpen aan leerlingen zonder kennis van kwantumfysica 2) deze lessen uit te proberen 3) de leerresultaten en het lesmateriaal te evalueren. In deze lessen stonden de Bell-ongelijkheden, en daaruit volgende fenomenen en theoriën centraal. In totaal zijn er drie lessen van 50 minuten gegeven aan een 5 vwo-klas. De evaluatie heeft plaatsgevonden door middel van lesobservaties, een post-test en interviews. Uit deze evaluaties zijn mogelijke aandacht- en verbeterpunten voortgevloeid. |
Item Type: | Essay (Master) |
Faculty: | BMS: Behavioural, Management and Social Sciences |
Subject: | 81 education, teaching |
Programme: | Science Education and Communication MSc (60708) |
Link to this item: | https://purl.utwente.nl/essays/76600 |
Export this item as: | BibTeX EndNote HTML Citation Reference Manager |
Repository Staff Only: item control page