Legitimiteitsaspecten van provinciale dienstverlening : de inzet van informatie-en communicatietechnologie ter verbetering van de provinciale dienstverlening en versterking van de legitimiteit

Tesselaar, Jan (2006) Legitimiteitsaspecten van provinciale dienstverlening : de inzet van informatie-en communicatietechnologie ter verbetering van de provinciale dienstverlening en versterking van de legitimiteit.

[img]
Preview
PDF
1MB
Abstract:Deze scriptie is een inventarisatie van de wijze waarop de overheid en in het bijzonder de provincies ICT op dit moment inzetten om de dienstverlening te verbeteren. Op basis hiervan is onderzocht wat de invloed van de dienstverlening met behulp van ICT is op de legitimiteit van de provincies. Hieruit en als resultaat van de analyse die in dit onderzoek is gedaan naar de provinciale dienstverlening volgen aanbevelingen hoe ICT in de toekomst een bijdrage kan leveren aan een verhoogde legitimiteit van de provinciale dienstverlening. Hiertoe zijn drie hoofdonderzoeksvragen opgesteld: 1. Wat is elektronische dienstverlening en hoe komt legitimiteit hierin tot uitdrukking? 2. Op welke wijze vindt provinciale dienstverlening momenteel plaats? 3. Hoe kan de toekomstige inzet van ICT verder bijdragen aan een verhoging van de legitimiteit van de provinciale dienstverlening?
Item Type:Essay (Master)
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:85 business administration, organizational science
Programme:Business Administration MSc (60644)
Link to this item:http://purl.utwente.nl/essays/769
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page