University of Twente Student Theses

Login

Identificatie met de organisatie : De invloed van externe prestige, inter-competitie en intra-competitie op de mate van identificatie met de organisatie.

Mostard, Rianne (2019) Identificatie met de organisatie : De invloed van externe prestige, inter-competitie en intra-competitie op de mate van identificatie met de organisatie.

[img] PDF
1MB
Abstract:Organisaties hebben tegenwoordig te maken met toenemende concurrentie, waardoor organisaties steeds beter moeten presteren. Personeel dat werkzaam is binnen de organisatie heeft hier een belangrijke functie in. Zij kunnen door hun inspanningen een belangrijke bijdrage leveren aan de doelen die de organisatie wil bereiken. Hierbij speelt de identificatie met de organisatie een belangrijke rol. Wanneer een werknemer zich sterk met de organisatie identificeert, zal deze werknemer namelijk positieve attitudes en gedragingen hebben ten opzichte van de organisatie, hetgeen bijdraagt aan de effectiviteit van de organisatie. Het doel van dit onderzoek is om inzicht te krijgen in welke mate werknemers zich identificeren met Makro Hengelo. Hierbij wordt onderzocht of de gevonden voorspellende variabelen externe prestige, inter-competitie en intra-competitie een invloed hebben op de mate dat het personeel zich identificeert met de organisatie. Verder wordt onderzocht in welke mate werknemers zich identificeren met de eigen afdeling en of er een verschil is in de mate van identificatie met de afdeling ten opzichte van de identificatie met de organisatie.
Item Type:Essay (Bachelor)
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:05 communication studies
Programme:Communication Studies BSc (56615)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/78575
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page