University of Twente Student Theses
Van helder schrijven ga je helder denken
Susan, T. (2019) Van helder schrijven ga je helder denken.
PDF
1MB |
Abstract: | Het resultaat van de leerlingen van 6 vwo op hun eerste schoolexamen natuurkunde lag lager dan door de docent was verwacht. Daarbij deden de antwoorden op de vragen van het schoolexamen vermoeden dat de kennis wel bij de leerlingen aanwezig was. Dit was reden voor onderzoek naar waar de leerlingen hun punten laten liggen op het schoolexamen en een instrument om dat puntenverlies van de leerlingen te beperken. Door een schoolexamen te analyseren kwam naar voren dat de meeste punten bleven liggen bij begripsvragen. Na een verkenning van de situatie op school en relevante literatuur is gekozen om een bestaande lessenserie redeneervaardigheden aan te passen en in te zetten voor natuurkunde voor deze 6 vwo-klas. Resultaat was dat na inzet van dit instrument de behaalde punten op begripsvragen significant (p<0,05) is verbeterd. Ook de wijze van antwoorden op de begripsvragen is na de inzet van het instrument significant (p<0,05) veranderd. Echter om dit resultaat enkel aan het instrument toe te schrijven is meer onderzoek noodzakelijk. |
Item Type: | Essay (Master) |
Faculty: | BMS: Behavioural, Management and Social Sciences |
Subject: | 81 education, teaching |
Programme: | Science Education and Communication MSc (60708) |
Link to this item: | https://purl.utwente.nl/essays/79670 |
Export this item as: | BibTeX EndNote HTML Citation Reference Manager |
Repository Staff Only: item control page