University of Twente Student Theses
Verwarren notaties bij wiskunde?
Hoek, X.P. op de (2019) Verwarren notaties bij wiskunde?
PDF
52MB |
Abstract: | In dit onderzoek wordt er ingegaan op de vraag op wiskundenotatie op het vwo aanleiding tot verwarring bij eerstejaarsstudenten van de Universiteit Twente. Eerst wordt de ontwikkeling van notatie onderzocht. Daaruit blijkt dat deze sterk onderhevig is aan veranderingen en be¨ınvloedt wordt door de mate van gebruik. Door middel van een vragenlijst en interviews wordt de verwarring van wiskundenotatie onder scholieren van OSG het Erasmus te Almelo en eerstejaarsstudenten van de Universiteit Twente te Enschede onderzocht. Hieruit blijkt dat de deelnemers zelf de wiskundenotatie niet verwarrend vonden, maar wel andere interpretaties gaven. Uit dit onderzoek blijkt dat de wiskundenotatie van het vwo aanleiding is voor verwarring bij eerstejaarsstudenten van de Universiteit Twente. |
Item Type: | Essay (Master) |
Faculty: | BMS: Behavioural, Management and Social Sciences |
Subject: | 31 mathematics, 81 education, teaching |
Programme: | Science Education and Communication MSc (60708) |
Link to this item: | https://purl.utwente.nl/essays/79844 |
Export this item as: | BibTeX EndNote HTML Citation Reference Manager |
Repository Staff Only: item control page