University of Twente Student Theses
Modelleren met Insight Maker: een case-study
Breij, C.M. de (2019) Modelleren met Insight Maker: een case-study.
PDF
2MB |
Abstract: | Het gebruik van modellen neemt een steeds grotere plaats in binnen de samenleving. Als reactie op die ontwikkeling heeft modelleren de afgelopen jaren een grotere rol gekregen in de examenprogramma’s van onder andere natuurkunde en NLT. De beschikbaarheid van een geschikt modelleerplatform is een belangrijke voorwaarde om dit onderwijs goed in te kunnen richten. In dit onderzoek van onderwijs is, door middel van een case-study bij NLT, gekeken of het web-based platform Insight Maker bruikbaar is in het modelleeronderwijs. Daarnaast is een vergelijking gemaakt tussen Insight Maker, CMA Coach 7 en Microsoft Excel, om zo te beoordelen wat de toegevoegde waarde is van Insight Maker naast deze meer gangbare modelleerplatformen. Uit de resultaten blijkt dat Insight Maker goed door leerlingen te leren is, en dat het programma in ieder geval voor het aanleren van modelleervaardigheden op basis-niveau geschikt is. Echter, de verwachting is dat Insight Maker voor complexere opdrachten waarin het model ook gevalideerd moet worden, niet geschikt is. Daarnaast mist Insight Maker ook enkele technische functionaliteiten, die CMA Coach 7 wel bevat. |
Item Type: | Essay (Master) |
Faculty: | BMS: Behavioural, Management and Social Sciences |
Subject: | 81 education, teaching |
Programme: | Science Education and Communication MSc (60708) |
Link to this item: | https://purl.utwente.nl/essays/79908 |
Export this item as: | BibTeX EndNote HTML Citation Reference Manager |
Repository Staff Only: item control page