University of Twente Student Theses
De rol van voorkennis bij onderzoekend leren met computersimulaties
Hagemans, Mieke (2007) De rol van voorkennis bij onderzoekend leren met computersimulaties.
PDF
186kB |
Abstract: | In dit onderzoek is de rol van voorkennis tijdens onderzoekend leren met computersimulaties onderzocht. Van 36 deelnemers zijn de leerprestatie en de onderzoekend leren processen ‘hypotheseformatie’ en ‘experimenteren’ met elkaar vergeleken op een concrete onderzoekend leertaak (in een bekend domein) en een abstracte onderzoekend leertaak (in een onbekend domein). Op beide taken dienden deelnemers de invloed van een aantal onafhankelijke variabelen op een afhankelijke variabele te bepalen. |
Item Type: | Essay (Bachelor) |
Faculty: | BMS: Behavioural, Management and Social Sciences |
Subject: | 05 communication studies |
Programme: | Educational Science BSc (56613) |
Link to this item: | https://purl.utwente.nl/essays/807 |
Export this item as: | BibTeX EndNote HTML Citation Reference Manager |
Repository Staff Only: item control page