De rol van voorkennis bij onderzoekend leren met computersimulaties

Hagemans, Mieke (2007) De rol van voorkennis bij onderzoekend leren met computersimulaties.

[img]
Preview
PDF
186kB
Abstract:In dit onderzoek is de rol van voorkennis tijdens onderzoekend leren met computersimulaties onderzocht. Van 36 deelnemers zijn de leerprestatie en de onderzoekend leren processen ‘hypotheseformatie’ en ‘experimenteren’ met elkaar vergeleken op een concrete onderzoekend leertaak (in een bekend domein) en een abstracte onderzoekend leertaak (in een onbekend domein). Op beide taken dienden deelnemers de invloed van een aantal onafhankelijke variabelen op een afhankelijke variabele te bepalen.
Item Type:Essay (Bachelor)
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:05 communication studies
Programme:Educational Science BSc (56613)
Link to this item:http://purl.utwente.nl/essays/807
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page