University of Twente Student Theses

Login

De werkplekleeromgeving in de opleidingsschool

Lok, Marianne (2008) De werkplekleeromgeving in de opleidingsschool.

[img] PDF
1MB
Abstract:Opleiden in de school is een begrip dat de afgelopen jaren in de belangstelling staat als het gaat om het opleiden van leraren. Opleiden in de school is een opleidingstraject waarin een basisschool een deel van de opleidingsfunctie voor zijn rekening neemt. Studenten volgen (een deel van) hun opleiding in de basisschool, ze leren op de werkplek, de zogenaamde werkplekleeromgeving. De basisschool, de student en de lerarenopleiding zijn samen verantwoordelijk voor het opleidingstraject. Er bestaat momenteel veel onduidelijkheid over de manier van samenwerking, de rol- en taakverdeling en de verantwoordelijkheden van alle betrokken partijen. De probleemstelling van deze scriptie is: Hoe dient een werkplekleeromgeving voor opleidingsschoolstudenten ingericht te worden, wanneer men daarbij uitgaat van de eisen die vanuit de theorie van werkplekleren en mentoring gesteld worden en tevens rekening houdt met de eisen die de gebruikerscontext stelt? Het antwoord op deze vraag is gegeven in de vorm van een advies aan Windesheim waarin de inrichting van werkplekleeromgevingen op basisscholen beschreven is
Item Type:Essay (Bachelor)
Clients:
Christelijke Hogeschool Windesheim
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:05 communication studies
Programme:Educational Science BSc (56613)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/808
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page