University of Twente Student Theses

Login

Interactie bij beginnende geletterdheid in combinatie met ICT

Overwijk, Marita (2007) Interactie bij beginnende geletterdheid in combinatie met ICT.

[img] PDF
109kB
Abstract:‘Om de taalachterstand van jonge kinderen tegen te gaan zouden peuters en kleuters een verplichte taaltoets moeten ondergaan....’. Dit onderwerp stond afgelopen maart volop in het nieuws. Is een toets voor jonge kinderen echter wel geschikt? Of zou men er juist beter aan doen door preventief meer aandacht te geven aan taalstimulering in de leeftijd tot 6 jaar? En kan de taalontwikkeling bij jonge kinderen met behulp van de ‘nieuwe’ technologische hulpmiddelen niet veel beter spelenderwijs gestimuleerd kunnen worden? Dit soort vragen blijven in discussie staan. Met deze literatuurstudie wordt de invloed, de rol en de kwaliteit van de interactie tussen ouders en kinderen tijdens het werken aan beginnende geletterdheid op de computer onderzocht.
Item Type:Essay (Bachelor)
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:05 communication studies
Programme:Educational Science BSc (56613)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/811
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page