University of Twente Student Theses
Academische vorming binnen het ITC : de bijdrage van de toetsvormen binnen de opleiding ‘Urban Planning and Management’ aan het verwerven van academische competities
Spuls, Sanne (2007) Academische vorming binnen het ITC : de bijdrage van de toetsvormen binnen de opleiding ‘Urban Planning and Management’ aan het verwerven van academische competities.
PDF
535kB |
Abstract: | Door verschillende bestuurlijke en onderwijskundige ontwikkelingen binnen het International Institute for Geo-Information Science and Earth Observation (ITC), zal er gewerkt moeten worden aan een (verdere) operationalisering van het begrip academische vorming van studenten. De ontwikkelingen liggen op het vlak van samenwerking met Universiteit Twente, maar ook op het gebied van kwaliteitszorg binnen het ITC. In verscheidene conclusies vanuit de literatuur lijkt academische vorming weinig vatbaar voor concretisering. Dit onderzoek richt zich daarom op de student zelf, waarbij academische vorming en een academisch niveau praktisch vertaald worden met ‘academische competenties’. De centrale vraag in dit rapport betreft de mate, waarin de onderwijsprogramma’s van ITC in het algemeen en die van Urban Planning and Management (UPM) in het bijzonder, bijdragen aan het verwerven van academische competenties. De hierbij gekozen invalshoek ‘toetsvormen’ sluit aan bij de opvatting dat wat er getoetst wordt, invloed heeft op wat en hoe studenten leren. |
Item Type: | Essay (Bachelor) |
Faculty: | BMS: Behavioural, Management and Social Sciences |
Subject: | 05 communication studies |
Programme: | Educational Science BSc (56613) |
Link to this item: | https://purl.utwente.nl/essays/822 |
Export this item as: | BibTeX EndNote HTML Citation Reference Manager |
Repository Staff Only: item control page