University of Twente Student Theses
As of Friday, 8 August 2025, the current Student Theses repository is no longer available for thesis uploads. A new Student Theses repository will be available starting Friday, 15 August 2025.
Peer feedback voor het schrijven van practicumverslagen
Wals, M.M.J. de (2020) Peer feedback voor het schrijven van practicumverslagen.
PDF
1MB |
Abstract: | De afgelopen jaren hebben laten zien dat formatief toetsen een steeds grotere plek inneemt bij het verbeteren van leerprestaties van leerlingen. In het evaluatie-onderzoek is gekeken of leerlingen uit klas 2 HV het maken van practicum-verslagen beter kunnen aanleren door het krijgen van peer feedback, dan door docent feedback. Feedback is één van de strategieën van formatief toetsen. Door gebruik te maken van de instrumenten: leidraad voor een practicum-verslag, rubric, model van Van Popta en interviews zijn resultaten verzameld. De uitkomst van deze resultaten geven aanleiding om het onderzoek op een grotere schaal uit te voeren. |
Item Type: | Essay (Master) |
Faculty: | BMS: Behavioural, Management and Social Sciences |
Subject: | 81 education, teaching |
Programme: | Science Education and Communication MSc (60708) |
Link to this item: | https://purl.utwente.nl/essays/83678 |
Export this item as: | BibTeX EndNote HTML Citation Reference Manager |
Repository Staff Only: item control page