University of Twente Student Theses
Peer feedback voor het schrijven van practicumverslagen
Wals, M.M.J. de (2020) Peer feedback voor het schrijven van practicumverslagen.
PDF
1MB |
Abstract: | De afgelopen jaren hebben laten zien dat formatief toetsen een steeds grotere plek inneemt bij het verbeteren van leerprestaties van leerlingen. In het evaluatie-onderzoek is gekeken of leerlingen uit klas 2 HV het maken van practicum-verslagen beter kunnen aanleren door het krijgen van peer feedback, dan door docent feedback. Feedback is één van de strategieën van formatief toetsen. Door gebruik te maken van de instrumenten: leidraad voor een practicum-verslag, rubric, model van Van Popta en interviews zijn resultaten verzameld. De uitkomst van deze resultaten geven aanleiding om het onderzoek op een grotere schaal uit te voeren. |
Item Type: | Essay (Master) |
Faculty: | BMS: Behavioural, Management and Social Sciences |
Subject: | 81 education, teaching |
Programme: | Science Education and Communication MSc (60708) |
Link to this item: | https://purl.utwente.nl/essays/83678 |
Export this item as: | BibTeX EndNote HTML Citation Reference Manager |
Repository Staff Only: item control page