University of Twente Student Theses
De toepassing van storytelling in het wiskundeonderwijs
Oldenhof, M. (2020) De toepassing van storytelling in het wiskundeonderwijs.
PDF
2MB |
Abstract: | Het merendeel van de leerlingen ervaart het wiskundeonderwijs als saai. Ze zien het nut van wiskunde niet en raken daardoor ongemotiveerd om aan het werk te gaan. Storytelling kan de motivatie van de leerlingen een boost geven. Aan de hand van verhalen worden leerlingen betrokken bij de les en raken ze nieuwsgierig. Uiteindelijk ontwikkelen leerlingen een dieper begrip en zijn ze bereid om de verdieping of verbreding van de stof op te zoeken. Docenten vinden het lastig om in de les gebruik te maken van storytelling. Door de sleur van het onderwijs hebben docenten geen tijd en aandacht voor verhalen. In dit onderzoek is gekeken naar de toepassing van storytelling bij 4 havo wiskunde B. |
Item Type: | Essay (Master) |
Faculty: | BMS: Behavioural, Management and Social Sciences |
Subject: | 81 education, teaching |
Programme: | Educational Science and Technology MSc (60023) |
Link to this item: | https://purl.utwente.nl/essays/84077 |
Export this item as: | BibTeX EndNote HTML Citation Reference Manager |
Repository Staff Only: item control page