University of Twente Student Theses

Login

Gbox, Business Brievenbus

Mansour, I. (2006) Gbox, Business Brievenbus.

[img] PDF
58MB
Abstract:De veranderingen in de postmarkt hebben ertoe geleid dat veel bedrijven de postmarkt als een groeiende sector zien waarin ze een rol kunnen spelen. Behalve het bieden van een service is het ook winstgevend om een aandeel te verkrijgen in deze markt. Hamland biedt postservice aan voor gemeentes in de Achterhoek via Hameland Post. In opdracht van Hameland wordt een brievenbus ontwikkeld voor zakelijke post. Hameland Post werkt onder het landelijke postbedrijf Businesspost waardoor deze brievenbus mogelijk landelijk toegepast kan worden. De doelstellingen van de opdracht zijn uitgewerkt met een onderzoekfase en een ontwerpfase. In hoofdstuk 1 is onderzoek gedaan naar de volgende onderwerpen: doelgroep, markt (Nederlandse postmarkt), de identiteit en huisstijl van Hameland en Businesspost, de wettelijke normen rondom post en een case studie naar de ontwikkeling van de Nederlandse brievenbus (TPG/TNT). In hoofdstuk 2 is het programma van eisen opgenomen. In hoofdstuk 3 is de ontwerpfase te vinden waarbij een aantal concepten gepresenteerd worden. Nadat Hameland concept 5 heeft uitgekozen, is deze verder uitgewerkt tot technische tekeningen om een zichtmodel en een functioneel model te maken. Dit is opgenomen in hoofdstuk 4. De evaluatie (hoofdstuk 5), conclusies en aanbevelingen (hoofdstuk 6) vormen een basis voor verdere ontwikkeling van deze brievenbus. Het ontwikkelen van een brievenbus is zeer uitdagend in de korte tijd waarin deze opdracht is uitgevoerd. De ontwikkeling van deze brievenbus is nog niet klaar en dit rapport is bedoeld als een basis voor verdere ontwikkelingen.
Item Type:Essay (Bachelor)
Clients:
Hameland
Faculty:ET: Engineering Technology
Subject:21 art forms
Programme:Industrial Design BSc (56955)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/851
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page