University of Twente Student Theses

Login

FC Twente, meer dan een voetbalclub : een onderzoek naar de waardering van de lezers van het businessblad FCT Magazine en het supportersblad FC Twente Inside

Lantink, A.E. (2007) FC Twente, meer dan een voetbalclub : een onderzoek naar de waardering van de lezers van het businessblad FCT Magazine en het supportersblad FC Twente Inside.

[img] PDF
538kB
Abstract:Vanwege de professionalisering de laatste jaren bij FC Twente, is er bij het managementteam en de afdeling Marketing & Communicatie de behoefte ontstaan om enkele communicatiekanalen onder de loep te nemen. In de organisatie vandaag de dag is het van belang om te weten of de beoogde doelgroepen en overige diverse belanghebbenden juist en volledig geïnformeerd worden. Ook is er de behoefte om na te gaan of de inhoud voldoet aan de wensen en verwachtingen van de lezer. Daarom is besloten om een lezersonderzoek uit te voeren. Binnen de club zijn de bladen FC Twente Inside en FCT Magazine de twee belangrijkste gedrukte media, te weten het FCT Magazine en de FC Twente Inside. Het supportersblad FC Twente Inside wil alle geledingen binnen de voetbalclub FC Twente (doelgroep) informeren en entertainen (taalhandeling) over achtergronden, personen, evenementen, gebeurtenissen en activiteiten (onderwerp), zodat zij op de hoogte zijn, worden geïnformeerd, een band krijgen met de club en worden bevredigd in hun informatiebehoefte (effect). Het FCT Magazine wil alle zakelijke relaties en overige belangstellenden binnen de club (doelgroep) informeren en entertainen (taalhandeling) over de activiteiten van de businessclubs en zijn leden (onderwerp) zodat zij op de hoogte zijn, worden geïnformeerd, een band krijgen met de club en worden bevredigd in hun informatiebehoefte (effect). FC Twente Inside wordt gewaardeerd met een 7,9, waarbij de inhoud en de cover van invloed zijn op de waardering. Voor het FCT Magazine geldt dat als voorwaarden van effectiviteit de inhoud, de cover en de advertenties van invloed zijn op de waardering van de lezer.
Item Type:Essay (Master)
Clients:
FC Twente
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:05 communication studies
Programme:Communication Studies MSc (60713)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/858
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page