University of Twente Student Theses
Tools voor het verhogen van betrokkenheid in een hybride les.
Olde Hampsink, T.C. (2021) Tools voor het verhogen van betrokkenheid in een hybride les.
PDF
1MB |
Abstract: | Docenten merken dat tijdens online en hybride lessen, die tijdens de uitbraak van de corona-pandemie veelvuldig gegeven worden, de leerlingen moeilijk betrokken blijven bij het verloop van de les. In dit onderzoek wordt een viertal tools, namelijk LessonUp, Socrative, Breakout Rooms en Exit Ticket, onderzocht in hoeverre deze de betrokkenheid van leerlingen kunnen verhogen. Dit wordt gedaan door de interactie en de mate van feedback te meten. Eerder onderzoek toont aan dat deze parameters invloed hebben hierop. Om dit te onderzoeken zijn deze tools in een periode van 6 tot 8 weken gebruikt in hybride lessen, en naderhand is er een vragenlijst rondgegaan onder de leerlingen en docenten van deze klassen. Hieruit is gebleken dat de tool LessonUp de betrokkenheid van leerlingen significant verhoogt. Ook de tools Socrative, Breakout Rooms en Exit Ticket hebben een positief effect op de betrokkenheid. De parameter feedback blijkt vooral positief beïnvloedt te worden bij gebruik van deze vier tools. |
Item Type: | Essay (Master) |
Faculty: | BMS: Behavioural, Management and Social Sciences |
Subject: | 81 education, teaching |
Programme: | Science Education and Communication MSc (60708) |
Link to this item: | https://purl.utwente.nl/essays/88943 |
Export this item as: | BibTeX EndNote HTML Citation Reference Manager |
Repository Staff Only: item control page