University of Twente Student Theses
Het ontwerpproces en de implementatie van zelfstandig uitvoerbare practica in het voortgezet onderwijs
Bex, A.J.M. (2022) Het ontwerpproces en de implementatie van zelfstandig uitvoerbare practica in het voortgezet onderwijs.
PDF
5MB |
Abstract: | Binnen het vakgebied natuurkunde hebben practica een centrale rol. Practica worden ingezet ter ondersteuning van de theorie en als oefening voor het leren onderzoeken. Het uitvoeren van practica in de les neemt echter veel tijd in beslag. Dit onderzoek bekijkt de mogelijkheden om practica een plaats te geven buiten de klassikale les. Hiervoor is gekeken naar de eisen waaraan een practicum moet voldoen om zelfstandig door leerlingen uitgevoerd te kunnen worden en is aan de hand van deze eisen een practicum ontworpen. Dit practicum is getest met leerling van twee 4 havo klassen. Aan de hand van deze pilot zijn de eisen voor een zelfstandig uitvoerbaar practicum geëvalueerd en is een aanbeveling geschreven voor het inzetten van zelfstandig uitvoerbare practica op het Twents Carmel College in Oldenzaal. |
Item Type: | Essay (Master) |
Faculty: | BMS: Behavioural, Management and Social Sciences |
Subject: | 81 education, teaching |
Programme: | Science Education and Communication MSc (60708) |
Link to this item: | https://purl.utwente.nl/essays/90452 |
Export this item as: | BibTeX EndNote HTML Citation Reference Manager |
Repository Staff Only: item control page