University of Twente Student Theses
Van regulier onderwijs naar afstandsonderwijs in het voortgezet onderwijs
Bakker, Ing. P.M.V. (2022) Van regulier onderwijs naar afstandsonderwijs in het voortgezet onderwijs.
PDF
1MB |
Abstract: | In dit verslag zijn de belangrijkste resultaten van een onderzoek van de plotselinge overgang van regulier onderwijs naar afstandsonderwijs in het voortgezet onderwijs beschreven welke noodzakelijk is geweest door de pandemie uitbraak COVID-19 in 2020. Voor het onderzoek is gekeken naar een 3vmbo-klas van het Bonhoeffer College voor het vak Nask2. De hoofdvraag van dit onderzoek luidt: Wat zijn de belangrijkste kenmerken van afstandsonderwijs voor 3vmbo-leerlingen om de leerdoelen van het hoofdstuk ‘In vuur en vlam!’ te behalen? Om deze hoofdvraag te beantwoorden zijn er vijf deelvragen geformuleerd welke antwoord hebben gegeven op de hoofdvraag. Uit het onderzoek komt naar voren dat de belangrijkste kenmerken de structuur van de lessenserie, gebruik van motiverende en gevarieerde werkvormen, betrokkenheid docent en contactmomenten met de leerlingen, de studievoortgang en de feedbackmogelijkheid zijn. Deze kenmerken hebben er mede voor gezorgd dat de leerdoelen hetzelfde niveau hebben behaald van de onderzochte doelgroep bij het afstandsonderwijs als bij regulier onderwijs in het voorgaande schooljaar. |
Item Type: | Essay (Master) |
Clients: | Bonhoeffer College, Enschede, The Netherlands |
Faculty: | BMS: Behavioural, Management and Social Sciences |
Subject: | 81 education, teaching |
Programme: | Science Education and Communication MSc (60708) |
Link to this item: | https://purl.utwente.nl/essays/90902 |
Export this item as: | BibTeX EndNote HTML Citation Reference Manager |
Repository Staff Only: item control page