University of Twente Student Theses
Weerbare leerlingen in het voortgezet onderwijs : een onderzoek naar de beleving van lessen in weerbaarheid in de dagelijkse lespraktijk binnen het voortgezet onderwijs
Poorthuis, N.M. (2023) Weerbare leerlingen in het voortgezet onderwijs : een onderzoek naar de beleving van lessen in weerbaarheid in de dagelijkse lespraktijk binnen het voortgezet onderwijs.
PDF
417kB |
Abstract: | In dit onderzoek zijn twee lessen ontworpen over weerbaarheid die gegeven zijn aan twee verschillende klassen. Het doel is kennis te ontwikkelen over hoe leerlingen lessen in weerbaarheid beleven. Daarmee kan een bijdrage worden geleverd aan het bevorderen van psychische gezondheid op scholen in het voorgezet onderwijs. De lessen bestaan uit theoretische inzichten en een praktische ademhalingsoefening. Aan de leerlingen is via stellingen gevraagd wat zijn van verschillende aspecten van de lessen vonden. Dit is aangevuld met een een groepsgesprek per klas. Volgens de resultaten beoordelen een aanzienlijk deel van de leerlingen deze lessen positief en biedt deze lessenserie aanknopingspunten voor het versterken van weerbaarheid van leerlingen in het voortgezet onderwijs. |
Item Type: | Essay (Master) |
Clients: | Twickel College Hengelo |
Faculty: | BMS: Behavioural, Management and Social Sciences |
Subject: | 81 education, teaching |
Programme: | Social Sciences and Humanties Education MSc (68532) |
Link to this item: | https://purl.utwente.nl/essays/96454 |
Export this item as: | BibTeX EndNote HTML Citation Reference Manager |
Repository Staff Only: item control page