University of Twente Student Theses
Het verbeteren van probleemoplossend vermogen met betrekking tot metacognitieve vaardigheden
Pijnenburg, Renske (2023) Het verbeteren van probleemoplossend vermogen met betrekking tot metacognitieve vaardigheden.
PDF
3MB |
Abstract: | In dit onderzoek is een theoretische lessenserie, gebaseerd op literatuur, ontworpen met als doel het probleemoplossend vermogen van leerlingen te verbeteren. De lessenserie is gefocust op het verbeteren van metacognitieve vaardigheden bij een testgroep. De lessenserie is ontworpen bij Hoofdstuk 6 van Getal en Ruimte, Differentiaalrekening, en is uitgetest in een 4e klas VWO wiskunde B. Een formatieve toets heeft naderhand het verschil in probleemoplossend vermogen van de leerlingen in de testgroep en een controlegroep in kaart gebracht en uit deze resultaten is geconcludeerd dat er geen significant verschil was tussen beide groepen. Twee leerlingen uit de controle groep en twee leerlingen uit de testgroep hebben dezelfde formatieve toets in een hardop-denksessie afzonderlijk van elkaar gemaakt om de metacognitieve vaardigheden van de leerlingen te kunnen vergelijken. Ook hieruit is geen duidelijk verschil te concluderen. |
Item Type: | Essay (Master) |
Faculty: | BMS: Behavioural, Management and Social Sciences |
Subject: | 31 mathematics, 81 education, teaching |
Programme: | Science Education and Communication MSc (60708) |
Link to this item: | https://purl.utwente.nl/essays/96592 |
Export this item as: | BibTeX EndNote HTML Citation Reference Manager |
Repository Staff Only: item control page