University of Twente Student Theses
Coronabeleid: Een epidemie in het basisonderwijs? : Een onderzoek naar de effecten van de implementatie van coronabeleid door basisschoolbesturen op onderwijsresultaten
Kanbier, E.M. (2023) Coronabeleid: Een epidemie in het basisonderwijs? : Een onderzoek naar de effecten van de implementatie van coronabeleid door basisschoolbesturen op onderwijsresultaten.
PDF
1MB |
Abstract: | In deze scriptie wordt de volgende onderzoeksvraag beantwoord: Welke invloed hebben uitgevoerde processen en activiteiten van crisisbeleid van basisschoolbesturen gehad op de schoolprestaties van leerlingen van geselecteerde Nederlandse basisscholen van 2022 tot en met 2022? Deze onderzoeksvraag komt voor uit de gevolgen van de coronapandemie. Er is veel werk gepubliceerd over dat het basisonderwijs in Nederland is achteruit gegaan. Dit roept echter de vraag op: hoe hebben schoolbesturen dit zelf ervaren? Om dit te onderzoeken is er een theoretisch raamwerk opgesteld waarmee kan worden gekeken hoe maatschappelijke fenomenen voortkomen uit individuele gevallen. De data om dit theoretische raamwerk te testen is verzameld uit beleidsstukken, schoolwegingen, onderwijsresultaten en interviews met leden van schoolbesturen over hun presteren en ervaringen. De resultaten van dit onderzoek laten zien dat, onder de scholen van de participerende schoolbesturen, de onderwijsresultaten stabiel zijn gebleven. De resultaten van dit onderzoek tonen dat het beleid van schoolbesturen in verband staat met de onderwijsresultaten van hun leerlingen. Schoolbesturen hebben in hun crisisbeleid altijd oog gehad voor al hun leerlingen, maar in het specifiek leerlingen die gevoeliger zijn voor het oplopen van onderwijsachterstanden. |
Item Type: | Essay (Master) |
Faculty: | BMS: Behavioural, Management and Social Sciences |
Subject: | 70 social sciences in general, 81 education, teaching, 88 social and public administration |
Programme: | Public Administration MSc (60020) |
Link to this item: | https://purl.utwente.nl/essays/97699 |
Export this item as: | BibTeX EndNote HTML Citation Reference Manager |
Repository Staff Only: item control page