University of Twente Student Theses

Login

Programme: Science Education and Communication MSc (68404)

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Year | Item Type
Jump to: Essay
Number of items: 137.

Essay

Alberink, M.J. (2010) Instrumenteel of relationeel, symbolic of embodied? : Ontwerp van criteria voor classificatie van antwoorden.

Appelman, Luuk (2011) Videometing in een open onderzoek : Motivatie en effectiviteit.

Atema, Adriana and Schmidt, Evelien (2014) Lesson Study op Het Vlier.

Balen, Simone van and Baranowski, Lina (2014) Lesson Study : onderzoek naar enculturatie van startende docenten.

Beek, A.D. van (2016) Betere conceptvorming bij natuurkundeleerlingen door gebruik te maken van video instructie.

Beek, A.D. van (2015) Sound of Rain.

Beek, Odyl ter (2014) Module biofysica : het opsporen van kanker met MRI.

Berloth-Telgen, Cynthia (2014) Sinus als procept : het effect op het begrip van goniometrie door het gebruik van embodied world van Tall tijdens het wiskundeonderwijs.

Bloemberg, A.J. (2016) Routing Games : analysis of nonatomic and atomic selfish routing models.

Bloemberg, Aranka A.J. (2016) Differentiatie : wat zijn de effecten op de leeropbrengsten in 2HV? Wat zijn de effecten van gedifferentieerd lesgeven (m.b.t. differentiëren in instructie en in leerstof) op het begrijpen (procedureel dan wel conceptueel) van de lesstof (ontbinden in factoren) in 2hv?

Bogt, R.W. ter (2018) Een Druppel practicum : Bij NLT-Module Lab on a Chip.

Bogt, R.W. ter (2015) Continue Capacitieve Ontzouting.

Bollemaat, Hermen and IJmker, Hannah (2014) Labjournaal : leerdocument of noodzakelijk kwaad?

Bongaerts, Fon (2018) De invloed van Scrum@School op de zelfregulatie van technasiumleerlingen in de onderbouw.

Bonnema, R.A. (2018) Herontwerp PO Duurzaam : een vernieuwde 4 havo context-concept praktische opdracht over duurzaamheid qua inhoud en activerende didactiek.

Bosma, Erwin (2012) “Large scaling scanning microscope” Demonstratiemodel Near-Field Scanning Optical Microscope (NSOM).

Brandwacht, B. (2017) Onderzoek met de Datateam® methode naar de tegenvallende leerprestaties in HAVO 4 voor Natuurkunde.

Breymann, Dr. L.E.I. (2018) Informatica vernieuwd : effecten van de lesmodule 'Sociale Robots in de Ouderenzorg'.

Bruijnes, F. (2016) Kwantumtunneling zichtbaar gemaakt.

Buitink, ir. M.N. (2017) NLT als keuzevak.

Bökkerink, Wim and Stam, Jantien (2012) Modelleren.

Cinjee, Davy (2014) Toetsing binnen het vernieuwde vak Maatschappijwetenschappen Analyse van schriftelijke havo schoolexamens en centrale examens in het licht van de concept-contextbenadering.

Clahsen, Sander (2013) Stakeholderdialoog over nanotechnologie door het RIVM : theorie en praktijk.

Coenen, Tom (2014) Professionele ontwikkeling van docenten in een Lesson Study team: de aanpak van telproblemen.

Coffa, Stuart (2011) Nieuwe Scheikunde : Beeldvorming, kennisoverdracht en leerrendement MODULE VOEDINGSMIDDELEN Aangepast voor 3e leerjaar Gymnasium Celeanum Zwolle : Toepassing en evaluatie.

Damsma, Gerke and Zejnullahu, Visar (2014) Samenwerken op de middelbare school, hoe verloopt dat?

Dietrich, Erik and Sleutel, Pascal (2014) Quantummechanica zichtbaar voor het oog : een analogie om golf-deeltjes te zien en onbepaaldheid te begrijpen.

Dirken, Mark (2010) Toetsevaluatie door leerlingen : picking the low hanging fruit.

Donkelaar, S.F.P. ten (2014) Cooperative learning : over de effectiviteit van samenwerkend leren in het scheikunde onderwijs.

Dorenvanck, Peter van and Klomp, Jasper (2011) Instrumenteel en symbolisch denken niet toereikend voor hogere wiskunde? : Speltheorie 5vwo.

Droogendijk, Harmen (2012) Naar een informatieoverdracht-practicum voor het NiNa-domein “Communicatie: Ver en dichtbij”.

Duipmans, Evert and Pothoven, Tristan (2014) Gebruik van instructievideo’s bij programmeeronderwijs.

Duizendstra, Don (2011) Aanbrengen van basiswiskunde essentieel voor de aansluiting VO-HO : Een docent voor de klas, een student achter de PC of allebei?

Duuren, David van (2014) Verschillende opvattingen over burgerschapsvorming, verschillende games? Een onderzoek naar voorkeuren voor een bepaald type game onder maatschappijdocenten.

Eikelboom, Arjan and Heuver, Christiaan and Riezebeek, Hans (2012) Afhandeling van telefoon, e-mail en post bij de Gemeente Enschede : Een praktisch wachtrij-probleem.

Ekambaranathan, A. and Zaag, H. van der (2018) Vernieuwing en plezier in programmeeronderwijs in de bovenbouw.

Elizen, R.A. (2012) Blue energy: Kwalitatief onderzoek naar de factoren die het publiek beïnvloeden bij de vorming van een houding ten opzichte van Blue Energy.

Eshuis, G. (2016) Onderzoek in VWO5 naar een digitale lesmodule: leeropbrengst en werkplezier.

Eshuis, Peter (2010) Samenwerkend leren in 4 havo : Een onderzoek naar de invloed van samenwerkend leren op de motivatie in 4 havo.

GIELEN, M.V. (2016) Gezocht: technische meisjes : het werven van meisjes voor technische functies.

Galen, Petra van (2009) Forensisch Onderzoek en Voedsel- en Warenautoriteit: Leidt de nieuw ontworpen module tot meer inzicht in de maatschappelijke relevantie van chemie, betere leeropbrengsten en meer werkplezier bij leerlingen?

Gehling, Rens (2012) De toepassing van applets voor het bevorderen van het inzicht bij beeldvorming en beeldconstructie in de optica.

Gerritsen, Anja (2015) Maatschappijleer: bereiken we leerlingen met ASS?

Graaf, Leontien de (2009) MODULE NOBELPRIJS: herontwerp voor havo en vwo, implementatie en evaluatie.

Grijsen, chiel (2013) Borstkanker in beeld – Fotoakoestiek als context voor kennisvermeerdering.

Groenhuis, J. and Groenhuis, C.K.H.M. (2012) Professionalisering van de wiskunde-docent door middel van lesson study.

Groenhuis, J. and Mattijssen, C.K.H.M. (2012) Professionalisering van de wiskunde-docent door middel van lesson study.

Hagen, Gijs (2009) Het schrijven van een nieuw werkboek: hoofdstuk elektriciteit. 2e klas Havo/VWO.

Harder, C.M.L. (2016) Practicum ‘Verbrandingswarmte kaarsvet’ in 4 havo : problemen en mogelijke oplossingen.

Heerink, Jony (2011) Het ontwerp van de vaardigheidskaart: ‘programma van eisen’.

Heijmans, John (2013) Passers van hout - Iets over instructieverbetering met behulp van lesson study.

Hekker, Michael and Weerd, Laura van de (2014) Modelleren voor nu en in de toekomst.

Hilgerink, T. (2017) Toetsresultaten : Welke factoren spelen een rol bij toetsresultaten?

Hilgerink, T. (2016) On-Chip HPLC analysis of drugs of abuse - Analysis of cocaine, morphine and their metabolites using an on-chip HPLC system.

Hof, F. (2016) Weight distribution in matching games.

Hof, F. and Dupont, S. and Eijmaal-Kroonbergs, F. (2015) Van Hiele levels applied to solving combinatorial reasoning problems.

Hogeboom, Kim (2013) Surface-initiated ATRP of grafted p-vinylphenylsulfonylhydrazide silica nanoparticles as a foamable precursor for porous nanocomposites.

Holband, Michah (2016) Wetenschapsoriëntatie : een onderzoek naar de mate waarin wetenschapsoriëntatie in het voortgezet onderwijs voorkomt en praktijkvoorbeelden van andere scholen.

Hopman, Niels (2017) De ontwikkeling en het testen van een praktische module scheikunde : de synthese van een biologisch afbreekbaar plastic. poly(ε-caprolacton)(PCL).

Houben, Yves (2012) Werken aan Scientific Citizenship in groep 8 van het primair onderwijs : Exploratief onderzoek naar mogelijkheden.

Jong-Berkhout, Pauline de and Gerritsjans, Arthur (2011) Evaluatie module nieuwe scheikunde: Melkzuur, van Spierpijn tot Bioplastic.

Jonkheer, M.F. (2016) Mathematical modeling to better understand the dynamics of epilepsy.

Jonkheer, Miriam and Bisschop-Veenstra, Rianne (2014) Het stimuleren van excellentie in de wiskunde les.

Kastenberg, Erik (2009) Forensisch Onderzoek en Voedsel- en Warenautoriteit: Leidt de nieuw ontworpen module tot meer inzicht in de maatschappelijke relevantie van chemie, betere leeropbrengsten en meer werkplezier bij leerlingen?

Kleinluchtenbeld, S. (2018) Praktische opdracht lineair programmeren : inzicht in de toepasbaarheid van wiskunde.

Klunder, Ir. L.H. (2017) De effecten van contextuele video's op relationeel wiskundebegrip van leerlingen - Onderzoek van Onderwijs Léon Klunder.

Knapen, T. (2017) Integreren kun je leren; maar hoe leer je het begrijpen? : een alternatieve introductie op de onbepaalde integraal voor middelbare scholieren met wiskunde B; is er een eenvoudig, inzichtelijk en bruikbaar alternatief op zomaar 'anti-differentiëren' mogelijk?

Kone, Assane (2017) Begrippenkaarten en VMBO leerlingen : niet stampen maar begrijpen.

Koning, Renske (2012) Borstkanker in beeld : Motivatie van leerlingen.

Koridon, M.S. (2018) Meer leerlingen laten kiezen voor informatica.

Kronig, Gavin (2017) Titrimetrische gehaltebepalingen op projectbasis in 4 Havo.

Lanting, J.R. (2011) De inzet van kennisbladen in de HAVO wiskundeonderwijs.

Lingen, R.F.J van (2018) Een praktische lessenserie voor statistiek in 4 HAVO.

Linneman, M.H. (2016) De invloed van instructie gericht op de drie wiskundige werelden van David Tall: het bevorderen van relationeel begrip bij het introduceren van exponentiële groei.

Ludden, M.J.W. (2016) Systematische naamgeving van organische moleculen in 4 VWO.

Maduro, G.G.L. (2018) Comparing algorithms for the cow-path problem with a non-optimal seeker.

Meer, Robert van der (2012) Gebruik van Rubrics voor de beoordeling van presentaties van 4-HAVO Technasium leerlingen.

Meijerink, Roland (2009) Begrip in kaart: Hoe kan het gebruik van begrippenkaarten het begrip van leerlingen in 3VWO op het gebied van optica verbeteren?

Meulen, Marie van der (2012) De weg van een Wiskunstenaar.

Molen, S.P. van der (2012) De Leerling centraal : Onderwijs op maat met digitale middelen.

Muijlwijk, Heleen (2012) Static traffic Assignment with Junction Modelling.

Mul, Hinke M. (2015) Leerlingen over het vak Maatschappijleer : een Q methodology onderzoek.

Mulder, Harmen (2014) The effect of the use of expected time-on-task indicators on the behaviour of high school physics students with respect to homework assignments.

Nguyen, Ha (2015) Wiskunde en de industrie.

Osinga, Gerard (2014) HiSPARC in England ; A pilot study investigating the status of the high-school project on astrophysics research with cosmics in Bristol and the Vicinity.

Overink, F.J. (2018) Domein P: user experience : een nieuwe lesmodule.

Palsma, P.H. (2010) Begrippenkaart beter samenvatten?

Peters, ir. Rifca M. (2018) Identifying and addressing common programming misconceptions with Variables - Part II.

Plass-Oude Bos, Danny (2015) Identifying and addressing common programming misconceptions with variables (part 1).

Prakken, K (2018) Onderzoek van wiskunde : Optimale strategieën in monominospellen.

Rankenberg, Remko (2009) Videometen: begrijpelijker?: Onderzoek naar de effecten van videometen in vergelijking met experimenteren met de hand.

Raspe, Marloes (2014) Docent observatiemethoden voor onderzoekend leren : Een vergelijking van 2 docent observatiemethoden voor onderzoekend leren.

Rijksen, H.B. (2016) Sensible Mathematics : in de context van kansrekening.

Rijnaarts, Timon and Dijkslag, Dineke (2013) Beelden van Scheikunde en Scheikundigen.

Rombouts, Wolf (2009) Context-Concept chemie en van Hiele's abstractieniveaus.

Schilpzand, M.P. (2017) De motiverende werking van wiskundig modelleren.

Schoenmaker, Jan (2014) Leerlingen als experts : een goede oplossing?

Schäffer, L.S. (2018) Invloeden op het keuzegedrag van leerlingen op het technasium : Onderzocht op de RSG Slingerbos | Levant.

Siers, P.J.H. (2011) Samenwerkend leren in expertgroepen.

Sieverink, S.A. (2018) Factoren die van invloed zijn op leerlingen voor het (succesvol) kiezen van het schoolvak wiskunde D.

Sillessen, J. and Dijkstra, B. (2011) Wiskundig Voorspellen : Differentiaalvergelijkingen : Een introductieles en het effect ervan.

Snelder, M. (2014) High school students' understanding of magnetism.

Spijkers, Michelle (2015) De maatschappijwetenschappelijke vaardigheden getoetst : een onderzoek naar de denkvaardigheden die in de centrale examens van de pilot maatschappijwetenschappen zijn getoetst.

Sprunken, Tessa (2013) Introductie van de afgeleide in de vierde klas van het VWO.

Staay, Y. van der (2016) Schetsen in de O&O les : Ontwikkeling en evaluatie van een instructievideo.

Steenhuis, Bob (2016) The public perception of in vitro meat in The Netherlands.

Struijk, Richard (2013) Het gebruik van PowerPoint op de middelbare school; het effect van deze lesmethode op de meningen en lesprestaties van de leerlingen.

Tijhuis, Marian W. (2014) Rekenonderzoek 2013-2014 op het CSG Reggesteijn College.

Timmer, Marco (2013) Profielkeuze traject Isendoorn college onder de loep.

Timmer, Mark (2011) Onderzoek van Onderwijs - Rijkere cognitieve eenheden door het benadrukken van synthetische meetkunde tijdens de behandeling van analytische meetkunde.

Uwland, Arnaud and Vliet, Folkert van (2013) Differential equations in Dutch secondary school: a conceptual approach.

Veen, Annelies van der (2011) Genderverschillen in de wiskunde : Welke zijn de genderverschillen in aanpak bij wiskunde B 5 VWO-leerlingen van een wiskundig probleem in de analyse.

Veen, Robert-Jan van (2011) Citius, Altius, Fortius : Ontwerp, uitvoering en evaluatie van het onderdeel Bewegingsanalyse van de sportmodule voor het vak Natuur, Leven en Technologie.

Veenhof, S.H. (2015) Deelnemers betrekken bij een smart grid proeftuin : een sociaal wetenschappelijke analyse van acceptatie- en communicatiefactoren.

Veerbeek, I.H. (2018) Toetsanalyse bij havo 4 in de scheikunde sectie op het Noordik te Almelo.

Velde, Wolter van der (2015) Dynamisch tegenover statisch lesmateriaal.

Velde-van Aken, Harmke van der (2011) Een ICT rijke studiewijzer.

Veldhoven, I.C.W.T.A. van (2018) Onderzoek voor Onderwijs: kwantumverstrengeling op het voortgezet onderwijs.

Veltkamp, S.G. (2017) Een case studie van ‘Getting Practical’ binnen de context van de overgang van de derde naar de vierde klas havo en vwo : een case studie binnen NiNa domein A: Vaardigheden.

Verhage, Mariella (2011) Lab on a Chip als practicum : In het voortgezet onderwijs.

Vermeulen, H.C. (2017) HET GEBRUIK VAN ANALOGIEËN VOOR CONCEPTUELE UITLEG VAN ELEKTRICITEIT.

Vliet, P.J. van (2018) Peer feedback in de ideefase van het ontwerpproces : de ontwikkeling van 2 methoden voor het vak Onderzoek & Ontwerpen.

Vos, A.S. de (2018) De invloed van een alternatieve introductie van vectoren op het vermogen tot abstract wiskundig redeneren bij leerlingen van 5 VWO wiskunde B.

Vosse, J.M. van de (2012) Chemie van context naar concept : ‘Verf maken: je reinste tovenarij?’.

Vreeswijk, Saskia and Brenneisen, Laura (2012) Worden doelstellingen nieuwe scheikunde gehaald met de module : Groeien planten beter met chili-salpeter?

Vriend, C.J.N. (2012) Modelleren : Onderzoek naar factoren die bepalend zijn als goede basis voor onderwijs in modelleren.

Vries, L.O. de (2016) Statische & Dynamische Visualisaties bij Optimalisatieproblemen : De invloed van visualisaties op de prestaties van wiskunde A leerlingen in 5 vwo.

Vrijer, Ivo de (2012) Scientific Authority in Decline? : The discussion about the HPV-vaccination viewed through the eyes of the stakeholders.

Vrijmoeth, Timon (2010) Onderzoek van onderwijs: Koppeling tussen differentiaalrekening en kinematica.

Warrink, F.S. (2014) Docentontwikkeling aan de hand van Lesson Study bij telproblemen.

Weierink, G.J.M. (2012) Verf maken, je reinste tovenarij : Een studie over het gebruik van het context-concept onderwijs in het algemeen en een onderzoek van onderwijs over het gebruik van een context- concept module in het scheikunde onderwijs op het Bonhoeffer college, locatie Van der Waalslaan.

Weldink, Gerben (2012) Het KeCo systeem.

Westerhof, Renske (2008) Het spelmatig bevorderen van de begripsontwikkeling bij leerlingen : onderzoeksverslag ten behoeve van het vak "Onderzoek van Onderwijs".

Wijnands, P. (2017) Het ontwerpen van een middelbareschoolexperiment voor quantumtunneling.

Wonder, Marianne (2013) Evaluatie module nieuwe scheikunde: Schoonmaken.

Young, Samuel (2014) Peer instruction.

Zantema, Sietske (2010) Onderzoeksvaardigheden in 3 en 4 havo.

This list was generated on Mon Jan 21 05:04:19 2019 CET.