University of Twente Student Theses

Login

Programme: Educational Science BSc (56613)

Up a level
Export as [feed] RSS 2.0 [feed] RSS 1.0 [feed] Atom
Group by: Year | Item Type
Jump to: Essay
Number of items: 88.

Essay

Hoskam, Linda (2005) Applicatieleren bij de politie. Mogelijke e-learning scenario¿s voor het trainen van politiemedewerkers in het gebruik van computerapplicaties.

Wevers, Maarten (2006) 'Major-Minor' in het ROC van Twente : een leergeschiedenis van de directe effecten van de ontwikkeling en invoering.

Klunder, Rene (2005) Aansluiting Engels Basisonderwijs- Voortgezet onderwijs.

Spuls, S.S. (2007) Academische vorming binnen het ITC : de bijdrage van de toetsvormen binnen de opleiding ‘Urban Planning and Management’ aan het verwerven van academische competenties.

Spuls, Sanne (2007) Academische vorming binnen het ITC : de bijdrage van de toetsvormen binnen de opleiding ‘Urban Planning and Management’ aan het verwerven van academische competities.

Sanders, Iwan M. (2007) Actie-Intelligentie : een hedendaags, op Europese krijgskunsten gebaseerd onderwijsprogramma voor de vergroting van de persoonlijke weerbaarheid.

Reniers-Mullie, S.I. (2006) Analyse van Vragenlijsten met behulp van Item Respons Theorie.

Waanders, Ellen B. (2005) Analyses van de data uit de vragenlijst voor het meten van persoonskenmerken.

Sikkema, Menkelien (2006) Belemmerende en bevorderence factoren voor gebruik van kennis management systemen bij informatiewerkers.

Visschedijk, G.C. (2008) Beoordeling van casussen in Behrloo : de ontwikkeling van een formatief evaluatie-instrument voor casussen in een interactieve leeromgeving.

Klevereing, Dineke (2008) Beoordeling van competenties van PABO-studenten : betrouwbaarheid, validiteit en bruikbaarheid van een toetsinstrument van Hogeschool Edith Stein/Onderwijscentrum Twente, opleiding tot leraar Basisonderwijs.

Vis, Anne-Marie (2007) Bijdrage van het competentiegericht onderwijs aan het verminderen van het aantal voortijdige schoolverlaters binnen het middelbare beroepsonderwijs.

Boswinkel-Fels, Elvira and Lange de, Sandra (2004) Competente teamleiders; teamleiders met competenties?

Klink, Marieke (2005) Competentiegerichte toetsopdrachten die aansluiten bij de wensen.

Horstink, Martine (2006) Constructie en validatie van een test voor het meten van inquiry skills.

Riet ter, Leonie (2007) Dalende leerprestaties van jongens in het primair onderwijs? : een verkennend onderzoek naar de situatie in Nederland.

Osinga, Annemiek (2008) De CWI competentietest als studiekeuze begeleidingsinstrument.

Gauw, Marlous (2008) De aansluiting van erfgoededucatie bij het nieuwe leren in het basisonderwijs : case study onderzoek naar ontwerp en implementatie van erfgoededucatie binnen de erfgoedprojecten van Erfgoed á la Carte.

Boot, Gert Jan (2007) De brug tussen Freelancers en een netwerkorganisatie.

Puffelen van, Carolina (2004) De computer als didactisch gereedschap bij beginnende geletterdheid.

Köroglu, B. (2008) De effecten van een opleiding : meten en verbeteren.

Bosch, Paulien (2007) De integratie van Taal en science onderwijs : analyse- en beoordelingsinstrument voor schrijfproducten van leerlingen in de midden- en bovenbouw van het primair onderwijs.

Reijniers, Sanne (2007) De intrinsieke motivatie van medewerkers tijdens een intern opleidingstraject.

Dumpelman, Kim (2009) De invloed van de fit tussen organisatieklimaat en organisatiestrategie op strategisch gedrag van medewerkers.

Kerkhof, Roosanne (2008) De leesvaardigheid van HAVO 4/5 en VWO 5/6 leerlingen : onderzoek naar het leesvaardigheidniveau van HAVO 4/5 en VWO 5/6 leerlingen en hoe dit zich verhoudt tot het leesvaardigheidniveau van beginnende MBO-ers.

Doets, Jorien (2008) De ontwikkeling en evaluatie van een opleidingsevaluatie-instrument voor de SMVBO.

Cramer, Carin (2005) De ontwikkeling van een instrument om de ervaringen met het ¿ junior studiehuis¿ als leeromgeving te meten.

Boeije, Janneke (2008) De relatie tussen leiderschap en werknemersgedragingen : Welke variabelen zijn daarop van invloed?

Willik van der, I.M. (2008) De relatie tussen teamcultuur, leeftijd en teamleren.

Willik van der, I.M. (2008) De relatie tussen teamcultuur, leeftijd en teamleren.

Hagemans, Mieke (2007) De rol van voorkennis bij onderzoekend leren met computersimulaties.

Koers, Marjan and Uden, Jolien van (2007) De samenhang tussen persoonlijkheidsfacoren en leerstijlen binnen het HBO.

Fahner, I.C. (2008) De samenwerking tussen docenten en hun professionele ontwikkeling bij het ontwerpen van lesmateriaal voor erfgoededucatie.

Nijhof, Michelle (2005) De studiewijzer als instrument om studenten inzicht te bieden in hun studiemethode.

Loonen, Peter (2004) De visie op leren en opleiden van trainers binnen Schouten & Nelissen.

Lok, Marianne (2008) De werkplekleeromgeving in de opleidingsschool.

Budding, Jiska (2006) Design van abstracte instructie en het effect van abstractie op leeractiviteiten.

Heijnen, Celine M.M. (2006) Educational governance : afstudeerverslag.

Schoemaker, Wieke (2005) Evaluatie poject `mens en maatschappij - binnen het maatwerkproject aan het bonhoeffercollege, lokatie Geessinkweg.

Vreeswijjk, Yfke (2007) Evaluatieonderzoek van de implementatie van teletop VO in het voortgezet onderwijs.

Smit, Marloes (2008) Evaluatieondezoek naar de implementatie van een educatieve taalgame in de bovenbouw van de basisschool.

Homminga, Susan (2007) Evaluating quality of Organon’s CRA’s training : a comparison of ‘what is’ versus ‘what should be’.

Essink, Marije (2007) Excellente scholen in het basisonderwijs : onderzoek naar kenmerken die door de Inspectie van het Onderwijs gehanteerd kunnen worden om basisscholen met excellente kwaliteit te onderscheiden.

Lansink, Elles (2008) Exploratief onderzoek naar de feitelijke en wenselijke inhoudelijke begeleiding van rekenzwakke basisschool leerlingen bij scholen die deelnemen aan het SLO-project ‘Leren rekenen met perspectief’.

Meijer, C.F.P.J. (2007) Eén website voor verschillende culturen?! : vragenlijstonderzoek naar culturele karakteristieken in websites en de voorkeuren van verschillende culturele groepen.

Lieburg van, Emiel (2007) Faciliterende effecten in onderzoekend leertaken : de rol van relaties tussen en binnen variabelen.

Lensink, P. (2009) Fysieke leeromgevingen in het VMBO : onderzoek naar de inrichting van fysieke leeromgevingen met ICT, geschikt voor leerlingen en docenten in de bovenbouw van het VMBO.

Nijhuis, Nienke (2007) Geimplementeerde curriculum Engels in het eerste leerjaar van de middelbare school SMK Kelana Jaya in Maleisie : een kwalitatief onderzoek.

Huizinga, Tjark (2008) Handreikingen voor een kennisgerichte en ervaringsgericthe didactische aanpak binnen erfgoededucatie.

Willigenburg van, Hanne (2006) Het Bèta onderwijs op ILEMI secondary school: welke factoren hebben invloed op de leerresultaten van de leerlingen van ILEMI secondary school en hoe kunnen de leerresultaten verbeterd worden?

Loos, W. (2008) Het bevorderen van de implementatiekracht van het NISB vanuit een onderwijskundig perspectief.

Beernink, Herbert and Langen van, Miranda (2006) Het meten van leervermogen van medewerkers in arbeidsorganisaties : onderzoeksverslag onderzoeksopdracht 2004 - 2005.

Meijer, Lotte (2008) Het verband tussen leiderschap en werknemersgedragingen : welke factoren zijn daarbij van invloed?

Geerlings, Hanneke (2004) Instructie en coaching in het muziekvakonderwijs. Wat zijn de interactieverschillen tussen een meer instructiegerichte en een meer coachingsgerichte onderwijsmethode in het muziekvakonderwijs op een conservatorium?

Althanning, Andrea (2005) Integratie en implementatie van ICT ter ondersteuning van de beginnende geletterdheid.

Overwijk, Marita (2007) Interactie bij beginnende geletterdheid in combinatie met ICT.

Santee-Eekhuis, Jessica (2007) Intern certificeren en duurzaam leren : een onderzoek naar de invloed van interne certificering op de leer- en prestatiegeoriënteerde motivatie van adviseurs werk & inkomen van CWI.

Bulder, J. (2009) Interpretatie en gebruik van feedback uit het Cito leerlingvolgsysteem : een exploratief onderzoek naar de interpretatie en het gebruik van feedback uit het Cito leerlingvolgsysteem door leerkrachten, intern begeleiders en schoolleiders van basisscholen.

Gunst van, Sietsche (2005) Is het Boek `NHG-Standaarden voor praktijkassisente en -ondersteuner- een Goed Naslagwerk?

Dijk van, Marcel (2007) Is kennisdeling te sturen? : de voorspellende relatie tussen kennisdelen en waardering, autonomie, fysieke afstand en competitie.

Bunnink-Tibbe, Petra (2008) Kenmerken van leerfuncties binnen onderwijsleermiddelen : ontwikkeling en toetsing van een instrument voor de beoordeling van leermiddelen.

Eikenaar, Danielle (2007) Kennisdeling tussen paramedici in een professionele organisatie.

Verschuuren, K.C.G.G. (2009) Kiezen voor een bètatechnische studie.

Snijders Blok, Merel (2007) Leeftijd en motivatie tot leren en transfereren : onderzoek naar de mate waarin persoonlijkheidskenmerken samenhangen met de relatie tussen leeftijd en motivatie tot leren en transfereren.

Bikker, Suzanne (2005) Mogelijkheden tot competentiegericht onderwijs binnen Forstdienst Südtirol.

Anand, Gargi (2011) Needs and context analysis for public preschool para teacher professional development program in India.

Schooten van, N. (2008) Ondersteunen van planningsactiviteiten tijdens het zoeken van informatie op het web.

Hoogerwaard, Willemien (2005) Onderzoek naar begeleidingsopvattingen.

Coppes, Wies (2009) Onderzoek naar de effecten van een educatieve Taalgame in de bovenbouw van het basisonderwijs.

Pol van de, Dorien (2005) Onderzoek naar instructie over medische apparatuur aan ziekenhuismedewerkers in het medisch spectrum twente.

Heida, Petra (2005) Onderzoek onder stakeholders naar de kwaliteit van de opleidingen van ArtEZ.

Simmelink, E.M. (2008) Onderzoekend en ontwerpend leren in het team-project : de invloed van het TEAM-Project op de attitude van leerlingen ten opzichte van de bètawetenschap.

Eeten van, L.A.S. (2009) Onderzoekscompetenties van VO-leerlingen : ontwikkeling van een valide en betrouwbaar meetinstrument dat de perceptie van VO-leerlingen op de eigen onderzoekscompetenties meet.

Dijk van de , Marit (2006) Oog om oog, woord om woord : een onderzoek naar de effecten van videovormgeving op de interpretatie van afgebeelde machtsverhoudingen.

Esch van, Yvonne (2008) Op zoek binnen kidNET : Een casestudie naar het zoekgedrag van basisschoolleerlingen binnen de portaalsite KidNET met behulp van de lessenserie ‘Samen Werken’.

Oude Voshaar, Anneloes (2005) Ouders & Onderwijskwaliteit : Ontwikkeling van een instrument.

Groen van, Maaike (2007) Personeel, organisatie en management in het voortgezet onderwijs.

Verseput, Nikki (2008) Pictopal in de praktijk : integratie van aan ICT gerelateerde activiteiten ter ondersteuning van beginnende geletterdheid in de klassenpraktijk.

Alessie, Jeroen (2005) Probleemgestuurd onderwijs of onderwijsleergesprek? Een onderzoek naar de toetsresultaten van twee verschillende onderwijsvormen aangeboden aan de AVANS Hogeschool, opleiding fysiotherapie.

Voorde ten, M. (2005) Reflecteren op stagelessen met behulp van digitale video.

Meuleman, Iris (2007) Samenhang : eerst de mensen, dan de vakken : veldonderzoek naar de samenwerking bij lesmateriaalontwikkeling tussen stichting Carmelcollege en uitgeverij NijghVersluys.

Wanner, Paula (2008) Schoolnabije curriculumontwikkeling bij een startende school met nieuw onderwijsconcept : een case study bij UNIC.

Scholten, Chantal (2005) Studenttevredenheidsevaluatie in competentiegericht onderwijs op het conservatorium in Enschede.

Braack ter, M. (2008) Studielandschappen in relatie tot de onderwijsvisie van vernieuwingsscholen : casestudie naar de onderwijsvisies van Montessorischolen en Vrije scholen in relatie tot de inrichting van de scholen.

Zandvoort van, E. (2007) Teacher Leadership: aanleiding tot opleiding in Twente?

Greven, Ingrid (2007) Trends op het gebied van ICT voor leerlingen op de basisschool : gebruik, vaardigheden en attitude.

Kapma, Alet (2004) Vergelijkend onderzoek naar Statistische Analyse-Instrumenten Een vergelijking op grond van geboden functionaliteit en gebruiksvriendelijkheid.

Mannetje 't, Jolise (2007) Wanneer is een VO-school excellent? : onderzoek naar kwaliteitscriteria voor excellente VO-scholen.

This list was generated on Wed Jun 27 03:01:02 2012 CEST.