University of Twente Student Theses

Login

Dienstverlening en het kerndepartement van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties

Lokhorst, M. (2008) Dienstverlening en het kerndepartement van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties.

[img] PDF
1MB
Abstract:Het verzoek van het kerndepartement van het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) was adviezen te geven ter verbetering van de publieke dienstverlening met behulp van het instrument BurgerServiceCode. De toepassing van dit instrument is echter sterk afhankelijk van het gedrag van de medewerkers bij BZK. Het handelen en de denkwijze van de medewerkers bepalen namelijk in hoge mate in hoeverre een organisatie als BZK feitelijk klantgericht is. Door dit uitgangspunt te plaatsen in meer algemene inzichten over de relatie tussen burgers en de overheid is de uiteindelijke invulling aan de oorspronkelijke opdracht gegeven. Doel van het uitgevoerde onderzoek is inzicht te krijgen in het gedrag van de medewerkers bij het kerndepartement van BZK en hun invulling van publieke dienstverlening ten opzichte van de individuele burger.
Item Type:Essay (Master)
Clients:
Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijjksrelaties
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:05 communication studies
Programme:Communication Studies MSc (60713)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/58438
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page