University of Twente Student Theses

Login

Advertising our “soldiers” : testing effectiveness of ingame advertising

Mommer, B. (2008) Advertising our “soldiers” : testing effectiveness of ingame advertising.

[img] PDF
964kB
[img] Microsoft Word
778kB
Abstract:Het gebruik van advertenties in videogames neemt langzaam maar zeker toe aangezien uitgaven voor in game advertising toeneemt. De vraag die gesteld wordt in deze these is of advertenties getoond in een videogame een effectieve manier zijn om een merk te adverteren. Uit het excitation transfer onderzoek weten we dat arousal kan leiden tot het slechter onthouden van advertenties. Het is bekend dat videogames arousal kunnen veroorzaken, wat ervoor zou kunnen zorgen dat ook tijdens het spelen van videogames advertenties slechter worden onthouden .Om uit te zoeken of het spelen van een game kan leiden tot voor advertenties lieten we deelnemers een opwindende of niet opwindende game spelen, waarna beide groepen een game moesten spelen waarin advertenties expliciet werden getoond. Hoe goed de deelnemers zich de advertenties konden herrineren werd getest met behulp van meerdere vragenlijsten. We verwachtten dat deelnemers die een opwindende game speelden een slechtere score te behalen op de vragenlijsten dan de deelnemers die een niet opwindende game speelden
Item Type:Essay (Bachelor)
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:05 communication studies
Programme:Psychology BSc (56604)
Link to this item:http://purl.utwente.nl/essays/58837
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page