University of Twente Student Theses

Login

Vijftigplussers, nieuwe media en publieksvoorzieningen : welke marketingcommunicatie via nieuwe media zorgt voor een toename in intentie onder vijftigplussers om Natura Docet en andere publieksinstellingen te bezoeken

Vos, E.S. (2008) Vijftigplussers, nieuwe media en publieksvoorzieningen : welke marketingcommunicatie via nieuwe media zorgt voor een toename in intentie onder vijftigplussers om Natura Docet en andere publieksinstellingen te bezoeken.

[img] Microsoft Word
1MB
[img] PDF
1MB
Abstract:Om te onderzoeken met welke marketingcommunicatiemiddelen het museum Natura Docet zich het best tot de doelgroep vijftigplussers kan richten is onderzoek gedaan in de gemeente Dinkelland en omgeving. Met het kwalitatieve vooronderzoek is geprobeerd om zoveel mogelijk suggesties te verzamelen van alle mogelijkheden van het gebruik van nieuwe media als marketinginstrument. Het kwantitatieve hoofdonderzoek bestond uit verspreiding van een enquête onder 1000 inwoners van de gemeente Dinkelland. Deze enquete is op basis van het vooronderzoek en het model theory of planned behaviour tot stand gekomen.Tenslotte bestond het kwalitatieve evaluatieonderzoek uit een focusgroep waarbij de uitkomsten van de enquête bediscussieerd werden met een aantal respondenten uit het hoofdonderzoek
Item Type:Essay (Master)
Clients:
Museum Natura Docet
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:05 communication studies
Programme:Communication Studies MSc (60713)
Link to this item:http://purl.utwente.nl/essays/59508
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page