University of Twente Student Theses

Login

Zorgt het spelen van een serious multiplayer game in een collaboratieve setting voor een grotere kennis toename vergeleken met het spelen van een serious singleplayer game in een individuele setting? (Leren mensen meer bij het samen spelen van een multiplayer spel dan bij het alleen spelen van een single player spel?)

Josee, A. (2016) Zorgt het spelen van een serious multiplayer game in een collaboratieve setting voor een grotere kennis toename vergeleken met het spelen van een serious singleplayer game in een individuele setting? (Leren mensen meer bij het samen spelen van een multiplayer spel dan bij het alleen spelen van een single player spel?).

[img] PDF
9MB
Abstract:Jongeren besteden veel tijd aan het spelen van games en zijn ook sterk gemotiveerd om games te spelen. Dit heeft ervoor gezorgd dat er vanuit het onderwijsveld belangstelling is voor Game Based Learning (GBL). GBL is een vorm van ervaringsleren. Daarbij is reflectie erg belangrijk. Collaboratief spelen zou reflectie kunnen ondersteunen. In dit onderzoek werd gekeken naar de effecten van een multiplayer versie van een spel. De score op de kennistoets was na het spelen van het spel in beide condities significant hoger. De collaboratieve conditie had een significant hogere posttest score dan de individuele conditie. Deze studie toont aan dat samenwerking tot betere resultaten kan leiden wanneer gebruik wordt gemaakt van een spel dat ook daadwerkelijk is gemaakt om samen te spelen.
Item Type:Essay (Bachelor)
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:70 social sciences in general, 81 education, teaching
Programme:Psychology BSc (56604)
Link to this item:https://purl.utwente.nl/essays/69067
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page