University of Twente Student Theses

Login

Gebruikerswensen met betrekking tot de ParnasSys Leerkracht app: een mixed-methods onderzoek.

Zomer, Y. (2017) Gebruikerswensen met betrekking tot de ParnasSys Leerkracht app: een mixed-methods onderzoek.

[img]
Preview
PDF
5MB
Abstract:Leerkrachten hebben een complexe baan die onderhevig is aan snelle veranderingen en zij ervaren een toenemende mate van werkdruk. Administratieve verantwoording over het werk dat zij uitvoeren speelt hierin een grote rol. Deze administratieve werkzaamheden worden door een groot deel van de basisscholen verricht in ParnasSys. ParnasSys is een leerlingvolg- en administratiesysteem ontwikkeld door Topicus. Een van de apps die bij dit systeem hoort is ParnasSys Leerkracht. Topicus wil deze app goed laten aansluiten bij de huidige baan en wensen van de leerkracht, zodat de app hen beter ondersteunt in hun werk. Het huidige onderzoek richt zich daarom op het in beeld brengen van de gebruikerswensen van ParnasSys Leerkracht, vanuit het perspectief van taken en werkdruk. Een mixed-methods benadering is toegepast, waarbij de kwalitatieve fase als doel heeft compleetheid te verkrijgen in de gebruikerswensen. Een eerste selectie is gemaakt door middel van triage; sortering op urgentie. In de kwantitatieve fase is er door middel van een vragenlijst prioriteit aangebracht in de gevonden gebruikerswensen. Op basis van deze twee methoden zijn de gebruikerswensen vertaald naar user-requirements. De user-requirements zijn gespecificeerd, gereflecteerd en per user-requirement is er advies gegeven voor implementatie in ParnasSys Leerkracht.
Item Type:Essay (Master)
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:77 psychology
Programme:Psychology MSc (66604)
Link to this item:http://purl.utwente.nl/essays/71657
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page