Marktonderzoek : het 2e leven (H2L) : “Effectief en efficiënt service verlenen op een maatschappelijk verantwoorde wijze”
Grondhuis, Rob (2010)
Het bedrijf Het Tweede Leven (H2L) bevindt zich in een fase waarin zij hun service in de markt willen zetten. Het is daarvoor noodzakelijk om hiervoor de markt te verkennen. Daarom heb ik in deze bachelorscriptie onderzocht hoe de service van H2L een marktaandeel kan verwerven. Aan de hand van de theorie van Kotler & Keller (2007) heb ik door middel van drie stappen een verkennende studie uitgevoerd. Dit om de hoofdvraag: “Hoe kan H2L het best in de markt(en) gezet worden?” te kunnen beantwoorden. In dit onderzoek heb ik mij specifiek gericht op de markt voor consumentenelektronica. Dit is ook de productgroep waar H2L in eerste instantie voor is opgericht. Vervolgens heb ik de markt gesegmenteerd en onderzocht welke deelmarkten voor H2L het interessants zijn. Door middel van het toetsen van de segmenten aan 4 criteria die essentieel zijn voor het slagen van de service van H2L is de keuze voor het bruingoed marktsegment gemaakt.
BSc_Rob_Grondhuis.pdf