University of Twente Student Theses
Programme: Social Studies Education MSc (68509)
Up a level |
Essay
Bruggink, Jaap (2013) Burgerschapsvorming in Nederland en Bulgarije : onderzoek naar de houding van leerlingen ten aanzien van immigranten en etnische minderheden.
Dag, A.J. (2017) 21e eeuwse vaardigheden bij Maatschappijleer in Nederland.
Demir, S. (2017) Argumenteren over een controversieel vraagstuk : leerlingen van 4vwo over de plastic soep.
Dijkdrenth, Eveline (2013) Burgerschapscompetenties onder voormalige mbo en havo leerlingen in het hoger onderwijs.
Euverman, Manon (2013) Leerlingen over de concept-contextbenadering : Een evaluatieonderzoek naar de ervaring van de eerlingen van een viertal pilotscholen over het vernieuwde programma maatschappijwetenschappen.
Hordijk, Danielle (2009) Leren samenleven in de praktijk: de maatschappelijke stage onderzocht.
Lammers, J.H. (2018) Ontwerponderzoek: radicalisering van jongeren bespreken in de klas : Een lessenserie maatschappijleer voor havo.
Maat, Lianne van de (2018) Dialoog over controversiële onderwerpen op het ROC van Twente.
Matzner, Matthias (2013) Economünt.
Meer, F.R.L. van der (2018) Sociaalwetenschappelijk onderzoek in het voorbereidend wetenschappelijk onderwijs : Een onderzoek naar onderwijs in onderzoeksvaardigheden op het Gymnasium Amersfoort Johan van Oldenbarnevelt.
Meulenbroek-Bulthuis, Susan (2012) Een Case Study Toetsing : Hoe de schoolexamens Maatschappijleer te verbeteren.
Mokarram, A.R. (2016) De rol van motivatie in het keuzeproces van scholieren : Een statistische analyse naar de factoren die een rol spelen bij het kiezen voor het vak Maatschappijwetenschappen.
Staaveren, Michiel van (2018) Maatschappijleer en de actualiteiten : een onderzoek van onderwijs naar de samenhang tussen het laten volgen van de actualiteiten en maatschappelijke geletterdheid en maatschappelijk oordeelsvermogen.
Timmer, Janine (2014) Maatschappijleer versus Maatschappijwetenschappen ; onderzoek naar verschillen tussen Maatschappijleer en Maatschappijwetenschappen, vooral volgens opvattingen van havo 4 en 5 leerlingen.
Tjoonk, Leonie (2012) De OSDE methode : Het toepassen van ‘Open Spaces for Dialogue and Enquiry’ in lessen maatschappijleer.
Venhorst, L.W.J. (2018) Wereldburgerschapsvorming bij maatschappijleer : het ontwerpen van een prototype analyse-instrument.