De studiewijzer als instrument om studenten inzicht te bieden in hun studiemethode

Nijhof, Michelle (2005) De studiewijzer als instrument om studenten inzicht te bieden in hun studiemethode.

[img]
Preview
PDF
375kB
Abstract:Het doel van dit onderzoek was het evalueren van het portal ¿de Studiewijzer¿ als strategie om studenten inzicht te bieden in hun studiemethode en deze, waar mogelijk, te verbeteren. Het portal bestaat uit een vijftal studiefactoren: leerstijlen, studievaardigheid, studiemotieven, studieopvattingen en studieproblemen. In het portal kunnen studenten zichzelf hierop testen, krijgen zij advies over deze studiefactoren en kunnen zij zelf stappen voor verbetering ondernemen. Er hebben 17 studenten met het portal gewerkt. Het onderzoek heeft uitgewezen dat studenten behoefte hebben aan een dergelijk instrument en de adviezen die er worden gegeven over het algemeen worden gewaardeerd. Verder heeft een t-toets voor gekoppelde paren uitgewezen dat onder de deelnemende studenten de toename van kennis op het gebied van studiebegeleidingmogelijkheden statistisch significant is toegenomen.
Item Type:Essay (Bachelor)
Faculty:BMS: Behavioural, Management and Social Sciences
Subject:81 education, teaching
Programme:Educational Science BSc (56613)
Link to this item:http://purl.utwente.nl/essays/50920
Export this item as:BibTeX
EndNote
HTML Citation
Reference Manager

 

Repository Staff Only: item control page